اخبار کانون هاویژه

راه اندازی مرکز تعاون در کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد

وکلاپرس– نایب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه وبویر احمد، ضمن اعلام راه اندازی مرکز تعاون در این نهاد، درباره منابع تامین مالی و اعضای هیأت امنای صندوق مذکور، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای فارس، علی شایان منش نایب رئیس کانون وکلای منطقه فارس، هدف از تاسیس مرکز تعاون را همیاری و مساعدت به وکلای عضو، کارآموزان و کارکنان کانون در هنگام بروز مشکلات و همچنین جذب هدایا و اعانات برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث عنوان کرد.

تدوین اساسنامه ای برای مرکز تعاون کانون وکلای دادگستری فارس

شایان منش خاطرنشان کرد: اساسنامه ی مرکز تعاون در شانزده ماده تدوین شده که از جمله آن ها می توان به‌ اهداف، شیوه های تامین مالی مرکز تعاون، چگونگی کمک به اسیب دیدگان حوادث قهری و همچنین نحوه ی اعطای وام و کمک های بلاعوض به اعضا و…اشاره کرد.

منابع تامین مالی مرکز تعاون

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس در خصوص شیوه تامین مالی منابع مرکز تعاون نیز گفت: اخذ رقمی معادل یک درصد حق عضویت سالانه وکلا و‌کارآموزان در هنگام صدور یا تمدید پروانه علاوه بر حق عضویت، اخذ اعانات و کمک های مستقیم اشخاص به مرکز تعاون و تعیین مبلغی در حدود ۲ درصد کلیه وجوهی که تحت عنوان هدایا و همیاری یا کمک به کانون پرداخت می شود، از جمله منابع تامین مالی مرکز تعاون می باشد.

بیشتر بخوانید:

وی در تشریح شرایط پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان حوادث قهری گفت :تشخیص، تعیین و میزان کمک به آسیب دیدگان این گونه حوادث به عهده هیات امنا و با تصویب هیئت مدیره انجام خواهد شد.

اعطای وام و کمک های بلاعوض

نایب رئیس کانو‌ن‌ وکلای دادگستری منطقه فارس در خصوص اعطای وام و کمک های بلاعوض اعلام کرد: این مهم با تقاضای کتبی وکلا، کارآموزان و کارکنان عضو کانون یا قائم مقام آن ها پرداخت می شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که پرداخت کمک‌های بلاعوض یا تسهیلات قرض الحسنه در شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود و میزان کمک‌ بلاعوض یا وام پرداختی به هریک از اعضای مذکور -بنا به تشخیص هیات مدیره – به ترتیب از ۲۰ و ۳۰ برابر حق عضویت سالانه تجاوز نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اعضای هیأت امنای صندوق تعاون کانون وکلای دادگستری فارس

یادآور می شود در اجرای ماده ۳ اساسنامه، آقایان علی شایان منش، محسن علمداری، محمد کرمی، کیانوش سمنگوی و خانم لیلا حسینی به عنوان اعضای هیات امنای صندوق انتخاب شدند.

لازم به ذکر است علی شایان منش برای مدت ۲ سال به عنوان دبیر مرکز تعاون معرفی شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا