آگاهی و آموزش حقوقی

راهنمای ثبت شکایت از تماس ها و پیامک های تبلیغاتی در سامانه ۱۹۵

وکلاپرس-  سامانه ۱۹۵ در جهت شکایت از تماس‌های صوتی و پیامک های تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته، با هدف تسهیل دسترسی و ارائه خدمات ثبتی به صورت غیرحضوری به آحاد جامعه راه‌اندازی شده است.

به گزارش وکلاپرس، از طریق سامانه ۱۹۵ افراد امکان ثبت شکایت از این تماس‌ها ایجاد شده و مشترکین سرویس‌های ارتباطی در صورت دریافت تماس‌های صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته میتوانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند که در ادامه راهنمای کار با سامانه ۱۹۵ بیان شده است.

جهت ورود به سامانه ۱۹۵ روی دکمه زیر کلیک کنید:

ورود به سامانه ۱۹۵

بیشتر بخوانید:

مقدمه

این سامانه به منظور دسترسی یکپارچه متقاضیان به تمامی خدمات سازمان ۱۹۵ پیاده سازی گردیده است. در حال حاضر  خدمات سامانه ی فوق قابل بهره برداری میباشد که کاربران میتوانند پس از ثبت نام و ورود با نام کاربری خود از این خدمات استفاده نمایند.

ورود به سامانه

برای ورود به درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی ۱۹۵ کاربران میتوانند از طریق مرورگرهایی از قبیل FireFox . Google Chrome و Microsoft Edge به آدرس https://195.cra.ir/ مراجعه و در صورت داشتن حساب کاربری با کلیک بر روی ” ورود ” به حساب خود وارد شوند.

کاربران میتوانند از دو روش ورود از طریق دولت من و ورود به پنل پاسخگویی به حساب خود وارد شوند.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

ورود به سامانه نیز با درج کد ملی و در یافت رمز یکبارمصرف انجام میشود

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

مراحل ورود و ثبت شکایت

بعد از احراز هویت و دریافت رمز، صفحه ی زیر نمایش داده میشود:

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

پس از ورود به این صفحه مکان و محل سکونت مورد نظر خود را جهت ادامه ی فرایند ثبت شکایت وارد میکنید.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

پس از انتخاب محل مورد نظر روی لوکیشن نمایش داده شده با جمله ی ظاهر شده ی (انتخاب محل شکایت/دفتر پست یا پیشخوان) کلیک کنید.

بعد از کلیک بر روی لوکیشن مشخص شده صفحه ی زیر نمایش داده میشود.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

سپس طبق تصویر ذیل یکی از آیکن های نمایش داده شده را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و وارد مرحله بعد شوید. مشابه تصویر زیر:

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و پس از درج متن شکایت و کد امنیتی، روی دکمه ی ثبت شکایت کلیک کنید.

پس از انجام این مرحله صفحه زیر برای شما به نمایش داده خواهد شد که  حاوی کد پیامک شده جهت پیگیری شکایت خود از سامانه ۱۹۵ میباشد.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

سایر راه های ثبت شکایات

برای ثبت شکایات از دو روش دیگر ذکر شده در صفحه ی ذیل نیز میتوان استفاده کرد.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

پیگیری شکایت تماس تبلیغاتی در سامانه ۱۹۵

جهت پیگیری شکایت طبق صفحه ی زیر  در صفحه ی اصلی روی آیکن پیگیری شکایات کلیک کرده و پس از وارد کردن کد رهگیری پیامک شده، شکایت خود را پیگیری  کنید.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵ان برای شما نمایش داده خوهد شد.

شکایات سایر مشترکین در سامانه ۱۹۵

و در نهایت با کلیک بر روی آیکن رویت شکایات سایر مشترکین از صفحه ی اصلی شرح کیفیت اپراتورها و موارد مرتبط با آن برای شما به نمایش داده خواهد شد.

کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵
کار با سامانه ۱۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا