اخبار قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری استان گیلان: وکلا باید از ایجاد توقع و انتظار کاذب برای اصحاب پرونده پرهیز کنند

وکلاپرس– رئیس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وگلای گیلان بر نقش آفرینی وکلا در تحقق عدالت و پیشگیری از گسترش اختلافات تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، آیین تحلیف جمعی از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان با حضور برخی از مقامات قضایی و عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان، گفت: ما در دوره تحول و توسعه هستیم و این موضوع از زمان حضور رئیس مرکز در هر دو وجه تحول و توسعه به صورت فزاینده مشاهده می‌شود.

وکلا تکمیل کننده زنجیره تحقق عدالتند

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به جایگاه والا و حساس وکلا در جامعه بیان کرد: وکلا در جامعه یک نقش حساسی را بر عهده دارند و تکمیل کننده زنجیره تحقق عدالت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به این که وکلا در کنترل ورودی پرونده‌ها به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات نقش مهمی دارند، گفت: انتظار ما این است که وکیل با نگاه مسئولانه در ارجاع پرونده‌ها به نهاد‌های داوری و صلح و سازش در راستای کنترل ورود پرونده‌های غیرضروری به محاکم نقش آفرینی کنند.

وکلا باید از ایجاد توقع و انتظار کاذب برای اصحاب پرونده پرهیز کنند

وی قاضی، قوانین و همچنین وکیل را از ارکان دادرسی عادلانه برشمرد و تاکید کرد: وکلا باید از ایجاد توقع و انتظار کاذب برای اصحاب پرونده پرهیز کنند تا روند دادرسی عادلانه به درستی تحقق یابد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: اقدامات مبتکرانه و خالصانه رئیس مرکز وکلا موجب جهش دستاورد‌ها و ارتقای کیفیت این مرکز، اعم از افزایش تعداد کارآموزان، تربیت و آموزش وکلای مجرب، کارشناسان متخصص و مشاوران خانواده عالم قوه قضاییه شده است.

عبدلیان پور: هیچگاه در تعریف وکلات از کلمه شغل استفاده نمی‌کنم

همچنین در این مراسم حسن عبدلیان پور رئیس مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: هیچگاه در تعریف وکلات از کلمه شغل استفاده نمی‌کنم، چرا که وکالت یک منصب است و به نوعی تکمیل کننده راه عدالت هستند.

وی خطاب به کارآموزان وکالت گفت: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌اید که باید امین و امانت دار جامعه باشید به طوری که مردم بتوانند به شما پناه بیاورند و پذیرایشان باشید.

مرکز وکلا به دنبال پرورش وکلایی است که درد مردم را اولویت قرار دهند

عبدلیان پور با بیان اینکه مرکز به دنبال پرورش وکلایی است که درد مردم را اولویت قرار دهند ادامه داد: شعار مرکز این است که هیچ فرد ایرانی نباید به سبب عدم تمکن مالی از رسیدگی به حق و حقوقش باز بماند، لذا این موضوع را در انجام فعالیت حقوقی خود لحاظ کنید و مطمئن باشید که خداوند پاداشی مادی و معنوی برای این نگرش شما رقم خواهد زد.

رئیس مرکز وکلا با اشاره به دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی که مرکز در حوزه سند تحول قضایی رقم زده است گفت: امروز توقعات از اعضای مرکز بسیار بالاست. این موضوع را بار‌ها در کلام ریاست قوه قضاییه مشاهده کرده‍‌ایم و در آخرین مورد آن زمانی که در هفته قوه قضاییه توفیق حضور دیدار رهبرمعظم انقلاب را پیدا کردیم، رئیس قوه قضاییه از مرکز و اقداماتی که ما در مساجد و خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهیم به نیکی یاد کرد.

آیین تحلیف جمعی از وکلای استان گیلان
آیین تحلیف جمعی از وکلای استان گیلان

عبدلیان پور این دستاورد را محصول زحمات و ایثار تمامی اعضای مرکز دانست و گفت: ما در تمام امور ابتدا به نیاز جامعه و مطالبات عمومی توجه داریم و در این راستا از تمام اعضای جدید نیز این انتظار می‌رود که نگاهی دلسوزانه به مشکلات مردم داشته باشند و تا آنجا که می‌توانند در رسیدگی به پرونده‌ها به لحاظ حقوقی و مالی با مردم مدارا کنند تا حداقل آرامشی ضمنی برای جامعه ایجاد شود.

وکلای جوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه حقوقی کشور هستند

وی در پایان وکلای جوان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه حقوقی کشور دانست و بیان کرد: شما باید پشتوانه حقوقی و عدالت گستری در کشور باشید و بتوانید مطابق با نیاز‌های حقوقی جامعه خود را بروز و به حیطه‌های تخصصی ورود کنید.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا