اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای کردستان: معضلات وکیل بیکار از لیسانس حقوق بیکار بیشتر است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان در پنجاهمین جلسه هیات مدیره این نهاد، در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر پایین بودن آمار وکلا گفت: معضلات وکیل بیکار از لیسانس حقوق بیکار بیشتر است.

به گزارش وکلاپرس، در روزهای گذشته دادستان کل کشور در دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، آمار پایین جامعه وکلا، را از چالش‌های قوه قضائیه برشمرده بود.

بیشتر بخوانید:

سرایت سونامی لیسانس بیکار به وکیل بیکار

در همین راستا احمد نامداری رئیس کانون وکلای کردستان روز گذشته مورخ ۲۰ شهریور ماه در جلسه هیات مدیره این نهاد در سخنان پیش از دستور، در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر پایین بودن آمار وکلا گفت: سرانه وکیل در ایران به نسبت کشورهای اروپایی و آسیایی فراتر بوده ولی آنچه ملاک عمل می باشد افزایش کمی وکیل نبوده زیرا با وجود طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار سرانه وکیل افزایش پیدا نموده و با آزمون کانون وکلای دادگستری در آبان ماه سال جاری قطعا سرانه ی وکیل در ایران افزایش پیدا خواهد کرد و سونامی لیسانس بیکار به وکیل بیکار سرایت خواهد نمود و قطعاً معضلات وکیل بیکار از لیسانس حقوق بیکار بیشتر است زیرا چنین امری باعث معضلاتی هم برای کانونهای وکلای دادگستری و محاکم قضائی خواهد بود همین الان مراجع قضائی امکان انجام تکالیف ماده ۵۴ آئین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و ارائه خدمات به کار آموزان را نداشته و یکی از دلایل اصلاح ماده ۵۴ همین عدم وجود زیر ساختهای لازم در بحث آموزش می باشد.

بیشتر بخوانید:

مسئولین قضائی به فکر استفاده از نیروهای بومی و استخدام و بکارگیری قضات بومی استان کرستان باشند

نامداری به وجود سن قضائی کم در استان کردستان اشاره نمود و بیان کرد مسئولین محترم قوه قضائیه به جای چاره در خصوص افزایش کمی و کلا در فکر افزایش کمی قضات در استان کردستان باشند چرا که سن قضائی در استان کردستان خیلی پایین بوده و الان کردستان از عدم وجود نیروهای بومی رنج میبرد چرا که هر یک از نیروها از استان های دیگر بوده که بعد از تعهد خدمت تقاضای انتقالی از استان را می نماید و این امر باعث مشکلاتی برای استان می گردد بر همین اساس خواهشمندیم مسئولین قضائی از تجربه های موفق گذشته استفاده نموده زیرا قبلاً نسبت به استخدام قضات بومی اقدام نموده که چنین قضاتی از نجیب ترین و پاکدست ترین قضات نه تنها استان بلکه کشور بوده و بر این اساس از چنین تجربه ی موفق باید درس گرفت و مسئولین قضائی می بایست به فکر استفاده از نیروهای بومی و استخدام و بکارگیری قضات بومی استان کرستان باشند.

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام. اگر کسی سواد کارش را داشته باشد و نه فقط مدرک مطمئن باشید شغل براش هست و پیدا ولی بیشتر فارغ‌التحصیلان بیسواد رشته تحصیلی خودشان هستند و فقط مدرک دارند .

    1. مهندس جان وکالت قایم به شخص است و لازم است بین وکیل موکل اعتماد باشد
      وکالت مهندسی نسیت که فرقی نکند تو یا من باشیم که برای هرکسی فرقی نکند مهندس طراح و ناظر و محاسبش کیست چون انجام و اعمال یک سری اعداد و فرمول هست. وکالت یعنی سپردن زندگی و عرض و ناموس دست کسی که باید بهش اعتماد باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا