اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای هرمزگان: پذیرش مجدد وکلایی که در آزمون شرکت کرده‌اند قانون‌شکنی و ظلمی مضاعف در حق کانون های وکلای مناطق کم برخوردار است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای هرمزگان، مصوبه برخی کانون های وکلا مبنی بر «پذیرش وکلا و کارآموزانی که مجددا در آزمون شرکت می کنند»، را قانون‌شکنی و ظلم در حق کانون های وکلای مناطق کم برخوردار توصیف کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای هرمزگان، علی قاسمی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در محل کانون وکلا هرمزگان برگزار شده بود گفت؛ وفق ماده ۶۰ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۴۰۰ وکلا و کارآموزان تنها در صورتی می‌توانند مجدد در آزمون کارآموزی وکالت شرکت کنند که قبل از آن از وکالت انصراف داده باشند لذا نمی‌توان هم پروانه وکالت پایه یک و یا کارآموزی وکالت داشت و هم در آزمون آن شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

برقراری چنین ارفاقی، نوعی تقابل در مقابل قانونگذار است

رئیس کانون وکلای هرمزگان افزود: شوربختانه مدیران کانون وکلای دادگستری مرکز و چند کانون دیگر به تازگی و در اقدامی خلاف قانون مصوب نموده‌اند چنانچه وکلایی که محل اشتغال آنها جای دیگر است در آزمون کارآموزی وکالت شرکت کرده و مجدد قبول شوند می‌توانند از محل اشتغال سابق خود انصراف داده و در آن کانون مورد پذیرش قرار گیرند و امتیازاتی نیز برای این موضوع در نظر گرفته اند.

قاسمی عنوان کرد: فارغ از اینکه این وکلا سابقا بر اساس نیاز سنجی های آماری مانند جمعیت یک استان، تعداد پرونده‌های موجود و… طی کار کارشناسانه به یک محل اختصاص داده شده اند. لذا برقراری چنین ارفاق غیر قانونی علاوه بر اینکه نوعی تقابل در مقابل قانونگذار بوده بلکه منجر به کاهش شدید وکلای مناطق کم برخوردار و کوچ آنها به مناطق دیگر و در نهایت ضعف شدید در ارائه خدمات حقوقی و ایجاد خلل در توسعه نظام قضایی و دسترسی به دادرسی منصفانه و عدالت قضایی میگردد.

انصراف قریب یکصد نفر از وکلا و کارآموزان کانون هرمزگان

وی افزود: این تصمیم باعث شده قریب یکصد نفر از وکلا و کارآموزان کانون هرمزگان از عضویت خود در این کانون انصراف داده و به عضویت کانون وکلای دادگستری مرکز درآیند.

بیشتر بخوانید:

در دو سال آینده ۸۰ درصد وکلای هرمزگان به کانون های دیگر کوچ می کنند

رپیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان اظهار کرد: چنانچه وضع به همین منوال پیش رود در دو سال آینده ۸۰ درصد وکلای هرمزگان به کانون های وکلای دیگر کوچ می‌نمایند. لذا نه تنها توسعه ای در استان شکل نمی‌گیرد بلکه معضل بسیار بزرگی در امر پیاده سازی برنامه هفتم توسعه و رشد اقتصاد دریا محور و دستور مقام معظم رهبری در این راستا پیش رو خواهیم داشت.

تذکر:  نشست خبری اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان  روز چهارشنبه مورخ ۱۷ مرداد ماه با حضور خبرنگاران برگزار شده بود و گزارشات این نشست در روزهای گذشته در اینستاگرام این نهاد منتشر شده است.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

‫۵ دیدگاه ها

  1. حرف حق وقتی میزنی هیچ حرفی باقی نمیمونه امیدوارم جلو شرکت در ازمون برای وکلا گرفته شه اگه میخوان منتقل شن یا ازمون مجدد جدا از بقیه بدن یا همون شرایط کمیسیون نقل انتقالاتو بهش رفتار کنن الا همه میخوان بیان تهران نمیشه که

  2. تمامی کانون ها باید شرکت وکلا و کارآموزان را در آزمون مجدد وکالت مجاز کنند
    این امر مانع از ورود افراد بی سواد و با تراز علمی پایین به حرفه ی وکالت خواهد شد

  3. مجدد آزمون شرکت کردن قانون شکمی هست ولی حداقل ۶۰۰ میلیون پرداخت کردن به کانون های دو طرف برای انتقال پروانه، قانون شکنی نیست!
    با وکیلی هم که صرفا عدم تمرکز داشته در جلسه رسیدگی کانون مربوطه مثل دزد رفتار میشه هم اتفاقا قانون شکنی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا