رئیس کانون وکلای هرمزگان: وکیل غیرحرفه‌ای بهتر از عدم وجود وکیل است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان در نشستی خبری وکیل غیرحرفه‌ای را بهتر از عدم وجود وکیل دانست و از ایده سهمیه‌ ویژه‌ برای جذب وکیل در مناطق محروم این استان سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، علی قاسمی رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان بر الزام استفاده از وکیل در پرونده‌ها و قراردادهای حقوقی و برنامه ریزی برای حضور وکلا در تمامی مناطق تاکید کرد.

امکان الزام وکلا برای حضور در یک منطقه وجود ندارد

علی قاسمی با اشاره به کمبود وکیل در مناطق محروم استان هرمزگان، اظهار کرد: مناطق محروم استان هرمزگان مانند بشاگرد از مشکل کمبود وکیل رنج می‌برند و با توجه به اینکه امکان الزام وکلا برای حضور در یک منطقه وجود ندارد باید راه‌کارهای دیگری را برای حل این چالش در نظر گرفت.

وکیل غیرحرفه‌ای بهتر از عدم وجود وکیل است

وی، با ذکر این نکته که وکیل غیرحرفه‌ای بهتر از عدم وجود وکیل است، عنوان کرد: باید سهمیه‌های ویژه‌ای برای جذب وکیل در مناطق محروم هرمزگان در نظر گرفته شود تا مناطق کمتر برخوردار و بد آب و هوا نیز از نعمت وکیل مستقر یا بومی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان، با اشاره به تعرفه مالی وکلا، بیان کرد: حق الوکاله بر اساس توافق طرفین در قالب یک قرار داد تعیین می‌شود و در حال حاضر محدودیت‌های خاصی برای تعیین قیمت وجود ندارد.

 راه‌اندازی سامانه‌ای الکترونیکی برای کاهش هزینه های حق الوکاله

قاسمی، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کاهش هزینه‌های وکالت با راه‌اندازی سامانه‌ای الکترونیکی، تصریح کرد: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که فرد پس از انتخاب چندین وکیل، تمام سوابق و اقدامات انجام شده توسط وکیل قبلی ثبت شود تا هزینه حق‌الوکاله وکیل بعدی را کاهش دهد و فرایند رسیدگی به پرونده توسط وکیل نیز تسهیل شود.

لزوم استفاده از وکیل برای انعقاد تمام قراردادها و فعالیت‌های حقوقی

وی، با اشاره به جایگاه وکیل در کشورهای توسعه یافته، خاطرنشان کرد: باید مانند سایر کشورهای توسعه یافته به سمت استفاده از وکیل برای انعقاد تمام قراردادها و فعالیت‌های حقوقی گام برداریم. یعنی اگر بتوان استفاده از وکیل برای پرونده‌ها و قراردادهای حقوقی را یک الزام دانست می‌توان هزینه‌ها و تعرفه‌های حق‌الوکاله را مدیریت کرد و از طرفی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و چالش‌های متعدد حقوقی موجود در جامعه و دستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل