اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس: انتظار می رود نمایندگان مجلس حرفه وکالت را از شمول قانون تسهیل خارج کنند

وکلاپرس- بهنام اکبری رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس در مراسم تحلیف کارآموزان این کانون، بر اصلاح قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار در مجلس جدید تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای منطقه فارس، آیین تحلیف کارآموزان اختبار کانون وکلای دادگستری منطقه فارس با حضور ۱۰۷ نفر از کارآموزان با حضور اعضای هیات مدیره کانون، مدیران دستگاه قضا و برخی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نمایندگان در مجلس جدید تدبیری را بیاندیشند تا حرفه وکالت از شمول قانون تسهیل خارج شود

بهنام اکبری در این مراسم در بخشی از سخنانش با اشاره به تصویب قانون تسهیل در صدور مجوزها در مجلس قبل ابراز داشت: وکالت و قضاوت دو بال فرشته عدالت هستند؛ اما تصویب قانون تسهیل باعث شد تا یکی از این بال ها به عنوان یک کسب و کار دیده شود و مانند یک فعالیت اقتصادی به آن نگریسته شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، نمایندگان مجلس حاضر در این آیین را مورد خطاب قرار داد و گفت: انتظار می‌رود نمایندگان در مجلس جدید تدبیری را بیاندیشند تا حرفه وکالت از شمول قانون تسهیل خارج شود و وکلا از طریق برگزاری آزمون و طی کردن دوره‌های کارآموزی مورد نیاز، پروانه وکالت خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلا و وکیل معاضد دستگاه قضا هستند

اکبری، کانون وکلا و وکیل را معاضد دستگاه قضا توصیف کرد و بیان داشت: کانون وکلا نهادی خود انتظام و خودگردان است که علی‌رغم اینکه از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند؛ اما بیشترین خدمات را به جامعه هدف خود با وکالت‌های تسخیری، معاضدتی و مشاوره‌های رایگان ارایه می‌دهد.

وی خواستار توجه قوای سه‌گانه به جایگاه کانون وکلا شد و تاکیدکرد: حاکمیت باید نیازها و دیدگاه‌های جوامع مدنی مانند کانون را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کند و از نظرات آنها استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، در ادامه سخنان خود توصیه‌هایی را خطاب به وکلای حاضر در مراسم تحلیف مطرح و تاکید‌کرد: توجه به آموختن و آموزش دیدن، روزآمد بودن به لحاظ علمی و مشورت با پیشکسوتان از جمله مواردی است که باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهید.

اکبری با اشاره به آمار تکان‌دهنده طلاق، وکلا را به تلاش برای صلح و سازش بین زوجین دعوت کرد و گفت: در غیر اینصورت آثار منفی ناشی از طلاق دامن‌گیر همه خواهدشد.

جامعه وکلا و قضات را به عنوان قشری فرهیخته می‌بیند

وی در خواستار رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط تمام وکلا و کارآموزان و اتحاد و همدلی در میان آنها شد و گفت: احترام به قوانین و نظامات، پیشکسوتان، قضات، محاکم و طرفین دعوا بسیار مهم و جزء اساسی سوگندنامه ماست.

بهنام اکبری، شرافت را یکی از بزرگترین و ارزشمندترین دارایی‌های انسان دانست و گفت: در سوگندنامه وکالت، کارآموزان شرافت خود را وثیقه حسن انجام کار قرار می‌دهند و این نشان دهنده اهمیت کار وکالت و تلاش برای برقراری عدالت است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ سال از استقلال کانون وکلا می‌گذرد؛ ابراز داشت: همه باید حرمت این میراث گرانبهای گذشتگان را پاس بدارند و برای ارتقای آن و تحویل شایسته آن به نسل آینده تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، وکیل را نامی از نام‌های خداوند دانست و ادامه داد: وکیل باید به صفاتی مانند امانتداری که از صفات پیامبر گرامی اسلام است مزین باشد و رازداری را سرلوحه امور خود قرار دهد.

اکبری با تأکید براینکه وکلا و کارآموزان باید حداکثر تلاش و دقت خود را برای پرهیز از هر گونه اشتباه در کار بکار گیرند، تصریح کرد: جامعه وکلا و قضات را به عنوان قشری فرهیخته می‌بیند و طبیعتاً انتظار دارد کمترین خطا و اشتباه را از این دو قشر شاهد باشد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای منطقه فارس

یک دیدگاه

  1. چرا شما وکلای محترم دانشگاه های تولید کننده فارغ التحصیلان رشته حقوق را مورد هدف قرار نمی دهید؟!! و فقط به دشمنی با قانون تسهیل صدور مجوزها روی آورده اید؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا