اخبارویژه

رئیس دیوان عالی کشور: طرح اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری را در مجلس جدید پیگیری می کنیم

وکلاپرس- رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیئت عمومی که صبح روز سه شنبه ۲۲ خردادماه برگزار شد، بر کاهش ورودی پرونده ها و کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده ها تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیئت عمومی با بیان اینکه مردم از طولانی شدن روند دادرسی گلایه دارند گفت: طرح اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری را در مجلس جدید پیگیری می کنیم.

مردم از طولانی شدن روند دادرسی گلایه دارند

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه این جلسه با بیان اینکه مردم از طولانی شدن روند دادرسی گلایه دارند گفت: مراجعین در ملاقات‌های مردمی گلایه دارند که گاهی رسیدگی به یک پرونده بیش از هفت سال زمان برده است؛ قضات طبق قانون و با تشخیص مصداق، به برخی پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی کنند تا از آسیب‌های موجود به افراد، در جریان رسیدگی به پرونده کاسته شود.

بیشتر بخوانید:

با اتمام مجلس یازدهم، طرح اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری به سرانجام نرسید

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه باید زمینه کاهش ورودی پرونده را فراهم کنیم؛ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در روز‌های پایانی خود قرار داشت، طرح اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری به سرانجام نرسید، اما در جهت کاهش ورودی پرونده و خدمت به مردم، پیگیر اصلاح این قانون در مجلس جدید خواهیم بود.

وی در پایان بر افزایش عملکرد شعب در جهت کاهش تراکم پرونده‌های قضایی و اتخاذ تدابیری در جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش پرونده‌های مختومه تاکید کرد.

منبع: روابط عمومی دیوان عالی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا