اخبار کانون ها

رئیس دادگستری یزد: در قانون، وظیفه وکیل اینست که تمام مساعی خود را برای صلح و سازش مبذول دارد

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای یزد، خطاب به کارآموزان نکاتی را پیرامون زیست وکالت، وظایف وکلا و … بیان داشت.

به گزارش وکلاپرس، مراسم چهاردهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای یزد روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ الی ۲۲ در محل کانون وکلای یزد با حضورجمعی از مسئولین دادگستری، اعضای هیئت مدیره کانون و … برگزار شد و در این مراسم ۲۹ نفر از کارآموزان وکالت با اتیان سوگند دسته جمعی به طور رسمی به درجه وکیل پایه یک، نائل شدند.

تقریبا در تمام نظام های حقوقی و حکومتی دنیا تحلیف وجود دارد

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی در این مراسم به اهمیت تحلیف در همه نظام های حقوقی و حکومتی دنیا اشاره کرد و گفت: تقریبا در تمام نظام های حقوقی و حکومتی دنیا تحلیف وجود دارد به گونه ای که حتی لائیک ترین حکومت ها در برخی نهادهای حاکمیتی تحلیف دارند.

بیشتر بخوانید:

تمام چالش هایی که وکلا و قضات دارند در تفهیم واژه تحلیف است

وی افزود: تحلیف یعنی به چیزی قسم خوردن که به آن معتقدیم و اگر در نظام وکالت چیزی به نام تحلیف داریم یعنی منِ وکیل هم باید یک سری معتقدات داشته باشم که این یعنی همان خط قرمزها و التزاماتی است که برای یک وکیل ترسیم می شود.

چهاردهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای یزد
چهاردهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تمام مشکلاتی که در نظام وکالت داریم و چالش هایی که وکلا و قضات دارند در تفهیم واژه تحلیف است که اگر معنا و فهم تحلیف روشن شود دیگر نباید این اختلافات وجود داشته باشد.

بایدها و نبایدهای زیست وکالت را باید تحلیل کنیم

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: علاوه بر بحث های علمی که انجام می دهیم در کنار آن در نشست ها، بایدها و نبایدهای زیست وکالت را باید تحلیل کنیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر کانون وکلای یزد پیش قدم شود و برگرفته از چند منبع و رویه های قضایی و صنفی در طول این سنوات  آن منابع را جلو چشم خود بگذارد به عنوان بایدها و نبایدهای زیست وکالت بزرگترین خدمت را شما به جامعه وکالت و جامعه قضایی و نهاد و تاسیس عدالت کرده اید.

در قانون، وظیفه وکیل اینست که تمام مساعی خود را برای صلح و سازش مبذول دارد

حجت الاسلام طهماسبی به تشریح وظیفه یک وکیل پرداخت و گفت: در قانون، وظیفه وکیل اینست که تمام مساعی خود را برای صلح و سازش مبذول دارد و بعد از آن اقامه دعوی و گرفتن حق قرار می گیرد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای یزد

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا