اخبار اسکوداویژه

رئیس اسکودا: اقدامات برخی مدیران و همکاران ما موجب خدشه به ریشه‌دارترین نهاد مدنی و صنفی کشور شده است

وکلاپرس- دکتر جعفر کوشا در نشست امروز شورای اجرایی اسکودا، با تاکید بر جایگاه اسکودا به عنوان نهادی که بیش از ۲۰ سال در حال فعالیت است، تصریح کدد: این اتحادیه همواره در مسیر قانون حرکت کرده و هرگز از بودجه عمومی کشور استفاده نکرده است.

به گزارش وکلاپرس نشست شورای اجرایی اتحادیۀ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در ساعت ۹ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۶/۲۹ در محل اسکودا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا طی سخنانی خطاب به مسئولان، گفت: یکی از شروط مقرر در قانون اساسی برای تصدی مسئولیت در کشور، عدالت است. این شرط به معنای آن است که وقتی مسئولی قصد دارد سخنی را بر زبان بیاورد باید تمام جوانب را بررسی کند.

وی افزود: اقتضای عدالت این است که مطالب را با بررسی قوانین و مقررات و انجام کار کارشناسی و بررسی جوانب امر بیان کنیم. باید با سعه صدر و شرح صدر مسائل را تحلیل کرد.

اسکودا بیش از بیست سال است که مشغول به فعالیت است

دکتر کوشا در ادامه با تاکید بر اینکه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران موسسه‌ای است که بر اساس اراده کانون‌های وکلا ایجاد شده و بیش از بیست سال است که مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: اسکودا با کوشش، روشن‌بینی، آینده‌نگری و ژرف‌نگری معمرین نهاد وکالت بنا نهاده شد و اساس آن همواره انتظام و ایجاد اتحاد میان کانون‌های وکلای دادگستری است اما متاسفانه برخی به دنبال تضعیف این نهاد مدنی و صنفی است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه این اتحادیه همواره در مسیر قانون حرکت کرده و هرگز از بودجه عمومی کشور استفاده نکرده است، گفت: چرا برخی قصد دارند این خانه وکلا را که برای ایجاد اتحاد و انسجام بر اساس اراده کانون‌های وکلای دادگستری و به منظور ایجاد هماهنگی میان این کانون‌ها تشکیل شده است، تضعیف کنیم.

بیشتر بخوانید:

اقدامات برخی مدیران و همکاران ما موجب خدشه به ریشه‌دارترین نهاد مدنی و صنفی کشور شده است

این حقوقدان و وکیل دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران نهاد وکالت، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران و همکاران ما در نهاد، اقداماتی را انجام می‌دهند که موجب خدشه به ریشه‌دارترین نهاد مدنی و صنفی کشور شده است.

دکتر کوشا در ادامه با بیان اینکه ما یک درک و یک درد داریم، افزود: درد و درک لازم و ملزوم یکدیگرند. امروز مدیران کانون‌های وکلا باید در این شرایط با درد و درک صنفی، مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم‌گیری کنند. از مدیران محترم کانون‌ها انتظار است که در قبال هجمه‌ها، با روش علمی و تجربی، از کیان نهاد وکالت دفاع کنند.

نشست امروز شورای اجرایی اسکودا
نشست امروز شورای اجرایی اسکودا

رئیس اسکودا در پایان تاکید کرد: اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران همواره به دنبال اجرای عدالت و حاکمیت قانون بوده و جز این مسیر، مسیر دیگری را نرفته و نخواهد رفت. ما در اتحادیه ماموریتی جز ایجاد انسجام و هماهنگی میان کانون‌های وکلای دادگستری نداریم.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا