اخبار آزمون ها

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفند آزمون سال آینده اش را نفی نمی کند

وکلاپرس _ حسن عبدلیان پور برای رفع نگرانی از داوطلبین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه تاکید کرد شرایطی که ایجاد شده برای همه یکسان است و در چند روز آینده زمان ثبت نام را اعلام می کنیم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، حسن عبدلیان پور (رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه) با اشاره به برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه این مرکز در ۱۸ اسفندماه سال جاری گفت: آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ماه خللی در برگزاری آزمون سال آینده ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفندماه سال جاری

حسن عبدلیان پور درباره برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفندماه سال جاری گفت: به دلیل مشکلات ایجاد شده در جریان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اخیر مرکز مشاوران قوه قضاییه در برخی استان ها و فاصله زمانی اندک بین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه و آزمون کانون های وکلای دادگستری که دغدغه بسیاری از داوطلبان بود؛ این مشکل را اصلاح و ترمیم کردیم و با هدف جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان بعد از اخذ مجوزهای لازم از قوه قضاییه و هماهنگی های لازم با سازمان سنجش تصمیم گرفتیم تا آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه دیگری در ۱۸ اسفندماه سال جاری برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یعنی آزمون اسفندماه مرکز مشاوران قوه قضاییه هم به نفع کسانی است که شبهه تضییع حق داشتند و هم فرصتی است که در این آزمون شرکت کنند و به ضرر کسی نیست؟ گفت: بله.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روال آزمون‌های سال‌های بعد و آزمون سال ۱۴۰۳ چطور است؟ گفت: طبق روالش این آزمون‌ها برگزار می‌شوند. از آنجا که دغدغه برخی از عزیزان این است که اگر این آزمون برگزار شود، تکلیف آزمون سال‌های بعد چه می‌شود؟ باید بگویم که هم در حوزه کارشناسی و هم وکالت عزیزان هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند و طبق روال آزمون‌ها را برگزار می‌کنیم و برگزاری این آزمون خللی در آزمون سال آینده ایجاد نمی‌کند.

عبدلیان پور در خصوص رفع نگرانی داوطلبان برای اینکه یکدفعه اعلام شده که آزمون مرکز مشاوران در اسفندماه برگزار می شود گفت: این دغدغه درستی است ولی ما از ماه‌های قبل به فکر این موضوع بودیم ولی گرفتن مجوزها و هماهنگی با سازمان سنجش زمان بر بود و با هماهنگی‌هایی که شد و مساعدتی که سازمان سنجش داشت ما یک آزمون را جابجا کردیم تا این آزمون را برگزار کنیم. ممکن بود آزمون برگزار نشود به همین دلیل تا زمانش اعلام نکردیم. علت اصلی اینکه خیلی دیر اعلام شد و زمان به زعم عزیزان کم است همین این موضوع است و در اولین فرصت و دریک روز تعطیل که مجوز اخذ کردیم آن را اعلام کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قانون تسهیل آیا برگزاری این آزمون  به نفع شرکت کنندگان است؟ گفت: لازم به ذکر است خواندن یا نخواندن و شرایطی که ایجاد شد برای همه یکسان است و نمره ملاک نیست و براساس قانون تسهیل نصاب شناور ملاک است؛ لذا هیچ عزیزی از اینکه زمان اعلامی دیر بوده یا کمتر یا بیشتر خوانده دچار مشکل نمی شود.

عبدلیان پور در پایان گفت: ما در چند روز آینده زمان ثبت نام را اعلام می کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا