اخبار کانون ها

ابراهیم کیانی: نمی‌گذاریم استقلال کانون وکلا نقض شود

وکلاپرس- نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۰ کانون وکلای دادگستری قزوین، در خصوص اهمیت استقلال نهاد وکالت به سخنرانی پرداخت و نسبت به اصلاح قوانین مجلس در حوزه وکالت  ابراز امیدواری کرد.

به گزارش  وکلاپرس به نقل از ایلنا در قزوین، بیست و یکمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۰ کانون وکلای دادگستری استان قزوین شامگاه یک‌شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

باید قاضی داخل حاکمیت و وکلا خارج از حاکمیت مستقل باشند

ابراهیم کیانی در این مراسم گفت: استقلال کانون وکلا دغدغه همه ما است، ما وظیفه داریم از آنچه به ما تحویل داده شده و آنچه قرار است تحویل بدهیم پاسداری کنیم.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری “اسکودا” ادامه داد: شما آخرین دوره‌ای هستید که براساس قانون کیفیت و اصول درستی که ظرفیت را تعیین کرده بود، جذب شدید، اما توقفی در آزمون شما ایجاد شد و سختی‌های زیادی را متحمل شدید و در آیین‌نامه هم اختلاف نظری پیش آمد.

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: پافشاری برای اصلاح آیین‌نامه به استقلال وکلا مرتبط است، دعوا سر این دو مقوله است که آیا صدور و ابطال پروانه وکالت باید در اختیار حاکمیت باشد یا نهاد مدنی و این بحث همیشه وجود داشته است، اگر بخواهیم دادرسی منصفانه داشته باشیم باید قاضی داخل حاکمیت و وکلا خارج از حاکمیت مستقل باشند.

این مسئول ادامه داد: اگر همه چیز، صدور، ابطال و کارشناسی را در یک جا خلاصه کردیم، خروجی آن فساد خواهد شد، اختلافات و مواضع کانون‌ها به خاطر خودشان نیست برای اجرای عدالت است؛ به همین دلیل تاکید می‌شود شما بعد از کارآموزی باید جزء مدافعین کانون باشید، این وظیفه تاریخی ما است.

اگر استقلال تضعیف شود اجرای عدالت مسیر نیست

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم در پرونده‌ها از حق موکل دفاع کرده و در عرصه اجرای عدالت هم از کانون پاسداری کنیم، کانون‌ها اعتقاد دارند اگر استقلال تضعیف شود اجرای عدالت مسیر نیست.

کیانی تاکید کرد: راهکار پاسداری از استقلال کانون، همبستگی، همراهی و اتحاد همه اعضا است، با صدای رسا اعلام می‌کنیم نمی‌گذاریم استقلال کانون وکلا نقض شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: هرگونه تضعیف و تفرقه بین مدیران، وکلا و پیشکسوتان باعث می‌شود کار کانون تمام شود، اما در چشمان شما کارآموزان ذوق و شوقی می‌بینیم که باعث حفظ استقلال کانون می‌شود.

اقتصاد دانان منافع خصوصی و نیاز را مطرح می‌کنند

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بیان کرد: اقتصاددان به شما می‌گوید قواعد بازار را حاکم کنید و این برخلاف آموزش‌هایی است که به شما داده شده، آن‌ها منافع خصوصی و نیاز را مطرح می‌کنند؛ اما ما می‌گوییم این شخصی که آمده مظلوم است و به من پناه آورده، چطور می‌توانم به او به‌عنوان مشتری نگاه کنم و به هر قیمتی شده او را داشته باشم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: برخی نه بویی از منفعت و علم اقتصاد برده و نه قواعد حقوق را بلدند، ما در چنین روزهایی سوگند یاد می‌کنیم قواعد اقتصادی را بر حقوق مردم ترجیح نخواهیم داد و فقط و فقط اصول و قواعد عدالت را برای مردم اعمال می‌کنیم.

سرانجام قواعدی که برای کانون وکلا وضع شده اصلاح می‌شود

این مسئول تاکید کرد: در وکالت باید فقط خدا را دید؛ اگر موکلی حق‌الوکاله ندارد و بی‌پناه است، خدا را ببینید، با این کار نتیجه آن را در زندگی شخصی خواهید دید، روزی‌های من و شما در دست بنده‌ها نیست.

بیشتر بخوانید:

وی اظهار کرد: استقامت کنید، این پیچ‌های تاریخی می‌گذرد و نمایندگان مجلس که چنین قواعدی وضع کرده‌اند آن را اصلاح خواهند کرد، تاریخ را نگاه کنید، یک روز قرار بود دادستانی را حذف کنند، چندین سال حقوق عامه از بین رفت، اما بعد از هشت سال اشتباه خود را پدیرفتند، در موضوع کانون وکلا هم این اتفاق خواهد افتاد و باید مواضع ما در محافل و جلسات مختلف بیان شود.

در این مراسم ۹۲ نفر از کارآموزان به جمع وکلا اضافه شدند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا