اخبار کانون هاویژه

ضرورت و فواید استفاده از وکیل خانواده

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر ثمرات مفید وکیل خانواده برای جامعه، کسب آرامش و اطمینان را از فواید استفاده از مشاوره‌های وکالت دانست.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از ایسنا، وکیل تقی مبینی، رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری، در گفت و گویی از ضرورت حضور وکیل خانواده و مشاوره وکلا و فواید آن در کشور سخت گفت.

فرهنگ استفاده از وکیل خانواده

وکیل مبینی بیان کرد: در برخی از کشورها هر خانواده از ابتدای امر در کنار خود یک وکیل خانوادگی داشته تا در تمامی امور با وی مشورت شود و باید به سمتی رفت تا هر خانواده به‌صورت اجباری یک وکیل در اختیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: وکالت اجباری ؛ ضرورت و اهمیت

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما فرهنگ استفاده از وکیل به ‌خوبی برای آحاد جامعه تفهیم نشده است.

فواید مشاوره با وکلا

رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: با استفاده از مشاوره وکلا در اموری نظیر اجاره کردن یا اجاره دادن خانه و مغازه، خرید و فروش ملک یا هر مال غیرمنقول و منقول دیگر، ازدواج، تمامی امور تجاری، نحوه مراجعه به ادارات دولتی و موسسات عمومی، از مشکلات حقوقی، قانونی و جرائم پیشگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رییس دادگستری تهران: با گسترش فرهنگ وکالت خیلی از بی نظمی‌ها را می‌توان حل کرد

مبینی کسب آرامش و اطمینان را از فواید استفاده از مشاوره‌های وکالت عنوان کرد و افزود: با استفاده از وکیل خانواده، خانواده‌ها و افراد جامعه پیش از آن‌که اقدام اشتباهی انجام دهند، طی مشاوره با وکیل خود امور را طبق قوانین و مقررات انجام می‌دهند، به‌علاوه مراجع قضایی و اداری نیز خلوت‌تر شده و ثمرات خوبی برای جامعه رقم خواهد خورد.

اجباری شدن وکیل خانواده

رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری اجباری شدن وکیل خانواده را موجب تسریع فرایند رسیدگی به امور و کاهش هزینه ی های مشاوره دانست و افزود: مراجعه اشخاص به وکیل بعد از بزرگ شدن مشکلات، موجب پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: وکیل خانواده ؛ راهکاری برای حمایت از محرومان جامعه

مشاوره رایگان کانون وکلا

مبینی از مشاوره رایگان ۵۰۰۰ پرونده متقاضیان معاضدت توسط وکلای عضو کانون مذکور از ابتدای تاسیس این نهاد در سال ۹۱ خبر داد و گفت: عمده خدمات رایگان کانون وکلا را مربوط به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید است. اگر فردی تحت پوشش خدمات این سه حوزه نباشد، باید احراز شود که فاقد درآمد و تمکن مالی است تا بتواند از خدمات رایگان بهره‌مند شود.

مبنع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا