گفت و گو

نگاهی به جزئیات مراسم چهاردهمین سالروز تاسیس شورای تشکل‌های وکلای دادگستری

وکلاپرس- دبیر اول شورای تشکل ها، با اشاره به برگزاری مراسم چهاردهمین سالروز تاسیس شورای تشکل‌های وکلای دادگستری، گزارشی از جزئیات آن ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، مراسم چهاردهمین سالرزو تاسیس شورای تشکل های وکلای دادگستری ۲۰ تیرماه در محل سالن کنفرانس مرحوم جلالی نایینی کانون وکلای مرکز برگزار شد.

شورای تشکل‌ها صرفا مربوط به کانون وکلای مرکز نیست

دکتر حسن کیا، دبیر اول شورای تشکل‌ها، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات مراسم چهاردهمین سالروز تاسیس شورای تشکل‌های وکلای دادگستری گفت: اگرچه سالروز تاسیس این شورا ۲۲ تیرماه ۱۳۸۸ بود اما به علت برگزاری در روز جلسات شورا، دو روز زودتر برگزار کردیم.

او با اشاره به شرح وظایف شورای تشکل ها گفت: تمرکز شورای تشکل ها بیش از هر چیز به بدنه صنف و جامعه وکالت به ویژه وکلای جوان و کارآموزان است و وظیفه خود را پیگیری مسائل صنفی می داند. این شورا با آغوش باز پذیرای همکارانی است که تمایل دارند در جلسات شورای تشکل ها حضور داشته باشند و در تصمیم گیری ها مشارکت کنند. شورای تشکل ها صرفا مربوط به کانون وکلای مرکز نیست و همه وکلا می توانند در آن حضور داشته باشند.

شورای تشکل ها نهادی مستقل از هیات مدیره است

وکیل کیا افزود: آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مصوب ۱۳۸۸ که مطرح شد و استقلال کانون های وکلا در مخاطره قرار گرفت، وکلای دغدغه‌مندی چون دکتر بابک تابشیان، مرحوم شاپور منوچهری، عبدالفتاح سلطانی و … گرد هم آمدند تا مقابل اجرایی شدن آن آیین نامه بایستند و در نهایت پس از دفع خطر، در صدد تشکیل شورای تشکل ها برآمدند.

وی ادامه داد: هدف از تاسیس این شورا این بود که چالش های احتمالی آینده نیز از همین طریق برطرف شود. به همین دلیل شورای تشکل ها به عنوان نهاد مستقلی از هیات مدیره -و نه زیرمجموعه آن- ایجاد شد. 

دبیر شورای تشکل‌ها افزود: اگرچه ما به هیات مدیره کانون وکلای مرکز مشورت می دهیم و در مقاطعی با آنها همکاری هم می‌کنیم اما مستقل هستیم و در مورادی آنها را نقد می‌کنیم و یا در مواردی که آنها امکان ظهور و بروز نظر ندارند، موضع گیری می کنیم، واکنش نشان می دهیم و اعتراض می کنیم.

بیشتر بخوانید:

برگزاری شبه مناظره درمورد دو موضوع روز وکالت

در این مراسم دو موضوع دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت: نخست اینکه گفتگو یا شبه مناظره درمورد دو موضوع روز وکالت (طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون های وکلا و برخی مواد گنجانده شده در لایحه برنامه هفتم توسعه) با حضور دکتر محمود کاشانی (استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی) و دکتر جلیل مالکی (رییس سابق کانون وکلای مرکز) و وکیل مجید نصیرپور (نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی) داشتیم.

تجلیل از برخی بزرگان و چهره های ماندگار نهاد وکالت

وی ادامه داد: بخش دوم مراسم، تجلیل از برخی بزرگان، معمرین و چهره های ماندگار مثل دکتر کاشانی، وکیل جنتی، دکتر جندقی، وکیل دادخواه، وکیل رستگار، وکیل بهشید ارفع نیا، وکیل صدیقه حجت پناه، وکیل کیهانی، وکیل افشاری، دکتر منیژه دانای علمی بود که به پاس سال ها خدماتی که در کانون داشتند از آنها تقدیر شد.

کیا افزود: در این مراسم یادگاران بزرگان و معمرین درگذشته حضور داشتند و از دختران مرحوم جلالی نائینی، مرحوم شاپور منوجهری، مرحوم غلامعلی ریاحی، مرحوم احمدی لاکلایه، همسر استاد اسماعیل مصباح اسکویی، پسر مرحوم فردپور و مرحوم کشاورز نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

او در پایان گفت: اکثریت اعضای هیات مدیره کانون و فعالین صنفی در این مراسم حضور داشتند و به نظر می رسید مراسم قابل قبول و باشکوهی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا