اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

قالیباف: چهارشنبه استفساریه قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت

وکلاپرس- محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس کانون وکلای دادگستری را مورد خطاب خود قرار داد و از بررسی استفساریه قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده خمینی‌شهر در خصوص اهمال کانون وکلا در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در ملاک قرار دادن نمره تراز در آزمون وکلا گفت: کانون وکلا مکلف به اجرای قانون است و مجلس شورای اسلامی استفساریه‌ای را در این زمینه بررسی می‌کند.

نقدعلی: نمایندگان بر روی موبایل‌های خود پیام زیادی از سوی شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت دریافت کردند

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند روزی است که نمایندگان بر روی موبایل‌های خود پیام زیادی از سوی شرکت‌کنندگان در آزمون وکالت دریافت کردند اتفاقی که افتاده این است که در آزمون وکالت نمره خام را ملاک عمل قرار دادند در حالی که صراحتا در قانون مصوب مجلس ذکر شده که نمره تراز باید ملاک قرار گیرد. بنده چندین بار در زمینه اجرای قانون در این حوزه تذکر دادم و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه نامه نوشته است.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه اظهار کرد: چرا کانون وکلا قانون را تحریف کرده است و معاون قوه نیز علی‌رغم این‌که می‌داند مبنای قانون نمره تراز بوده اظهاراتی خلاف آن داشته است. زمانی که نمایندگان صراحتا داد می‌زنند که در آزمون وکالت نمره تراز مبناست و نه نمره خام، چرا باید کانون وکلا خلاف قانون عمل کند؟

عده‌ای از نمایندگان دو فوریت استفساریه‌ای را آماده کرده‌اند

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز عده‌ای از نمایندگان دو فوریت استفساریه‌ای را آماده کرده‌اند در حالی که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در زمینه این آزمون کاملا شفاف است و در آن کاملا شفاف ذکر شده که نمره تراز باید ملاک باشد چرا کانون وکلا زیر بار اجرای قانون نمی‌رود؟ سال‌های گذشته از آزمون حداقل ۱۰۰ هزار نفر قبول می‌شدند اما امسال ۸۹ هزار جوان شرکت کرده و تنها ۲۰۰۰ نفر قبول شدند جوانان ناکام به ما می‌گویند که شما قانون نوشتید که تسهیل شود اما چرا شرایط را تشدید کردید؟ اراده قانون‌گذار کاملا شفاف است و کانون وکلا قانون را اجرا کند.

قالیباف : این رفتار برای کانون وکلا خوب نیست

محمد باقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: همه مکلف هستند که قانون را رعایت کنند به خصوص کانون وکلا که خودشان مجری قانون و مدافع قانون هستند. اختلافی در این زمینه وجود داشت که در قوه قضاییه بحث و بنا شد تا برای رفع این ابهام استفساریه‌ای آماده شود و امروز نیز دو فوریت این استفساریه مورد بحث قرار می‌گیرد و پس از تصمیم‌گیری در خصوص آن فردا در صحن مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. اما این رفتار برای کانون وکلا خوب نیست.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا