اخبار کانون ها

در اتفاقی عجیب ساختمان کانون وکلای خراسان به عنوان شعبه اخذ رای تعیین شد

وکلاپرس- در اتفاقی عجیب با تصمیم هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ساختمان کانون وکلای دادگستری خراسان روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ به عنوان محل شعبه اخذ رای تعیین و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش وکلاپرس،  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و نتایج نهایی آن نیز امروز مورخ ۹ تیر طی اطلاعیه از سوی وزارت کشور منتشر شد که بر اساس آن مشخص شد انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده است.

در اتفاقی عجیب با تصمیم هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ساختمان کانون وکلای دادگستری خراسان روز جمعه (روز برگزاری انتخابات) به عنوان محل شعبه اخذ رای تعیین و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که طبق ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور صرفا مجاز به استفاده از امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادهای انقلابی برای برگزاری انتخابات است.

مالکیت ساختمان ها و دارایی های کانون های وکلای دادگستری خصوصی است

ساختمان و دارایی‌های کانون های وکلای دادگستری، از محل پرداخت حق عضویت و سایر وجوه دریافتی از وکلای دادگستری تهیه شده‌اند و مالکیت آن‌ها کاملا خصوصی و بدون ارتباط به وزاتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی مذکور در ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

بر اساس سوابق موجود تاکنون مورد مشابهی در هیچ کجای کشور اتفاق نیفتاده بوده است.

کانون وکلای دادگستری خراسان تصویر مکاتبات میان ریاست کانون و فرمانداری مشهد مبنی بر اعلام مخالفت با این تصمیم و تاکید بر غیرقانونی بودن آن را منتشر کرده است، رئیس کانون وکلا حاضر به ارائه توضیحات بیشتر به خبرنگار وکلاپرس نشد.

در اتفاقی عجیب ساختمان کانون وکلای خراسان به عنوان شعبه اخذ رای تعیین شد
در اتفاقی عجیب ساختمان کانون وکلای خراسان به عنوان شعبه اخذ رای تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا