اخبار کانون هاویژهیادداشت

درخواست رئیس کانون وکلای سمنان برای تعویق زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳تا بعد از اصلاح قانون تسهیل

وکلاپرس– رئیس کانون وکلای سمنان در نامه ای به روسای کانون های وکلای سراسر کشور، خواستار تغییر در زمان برگزاری آزمون وکالت و موکول شدن آن به بعد از اصلاح قانون تسهیل شده است.

به گزارش وکلاپرس،  وکیل سید حسین حسینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان سمنان در این نامه، بر تعجیل در اصلاح قانون تسهیل تاکید کرده و خواستار رایزنی با سازمان سنجش به منظور  تغییر در زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ و یا برگزاری آن به صورت مشترک یا حداقل در فاصله زمانی کوتاه با مرکز مشاوران قوه قضائیه شده است.

بیشتر بخوانید:

متن نامه رئیس کانون وکلای سمنان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

درخواست ریاست کانون وکلای سمنان از روسای کانون های وکلای سراسر کشور بر تعجیل در اصلاح قانون تسهیل

روسای محترم کانونهای وکلای دادگستری کشور ضمن عرض سلام و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و قبولی عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام

با توجه به فرصت و فاصله اندک تا برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ در آذر {آبان} ماه با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قوانین دیگری که نهاد و حرفه وکالت با آن روبرو است پیشنهاد میشود اولویت بندی برنامه ها و رایزنی جهت اصلاح به ترتیب اصلاح سریع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باشد و سپس به موارد دیگر پرداخته شود، چرا که تا برگزاری آزمون آذر {آبان}ماه سال ۱۴۰۳ تنها پنج ماه فرصت داریم و اگر اقدامی نکنیم عملا باید مجدداً سیل فله ای و فارغ التحصیلان رشته حقوق و ورود افراد بدون پشتوانه علمی را در کانون های وکلا دادگستری نظاره کنیم و تأسف انگیز آن که در نهاد موازی با برگزاری چندین باره آزمون وکالت در یک سال با قانون تسهیل شاهد ورود سونامی وار وکیل صرف نظر از آن که شأنیت حرفه وکالت متزلزل گردیده در نهایت با تعداد بالای وکیل به عنوان قشر مزاحم در جامعه از دید عموم شناخته خواهیم شد.

بنابراین از روسای محترم انتظار این است نخست تمام سعی و تلاش خود را جهت اصلاح سریع در کمترین زمان ممکن در اولویت قرار دهند و سپس به بررسی قانون هفتم توسعه بپردازند

ضرورت دارد با سازمان سنجش دیدار و رایزنی شود تا آزمون در اسفندماه سال جاری برگزار شود (به صورت مشترک یا حداقل در فاصله زمانی کوتاه با مرکز مشاوران قوه قضائیه) تا چنانچه اصلاح قانون تسهیل با تاخیر انجام شود شامل آزمون پیش رو قرار گیرد، حتی اگر لازم شود این آزمون با تاخیر در سال ۱۴۰۴ مانند آزمون ( ۹۹ و ۱۴۰۰ با تاخیر دوساله برگزار گردد) چرا که این تدبیر می بایست پیش تر از طرف ما روسای کانونهای وکلای دادگستری بررسی و صورت می گرفت

اگر چه این انتقاد به مسوولان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ (اسکودا) وارد است که غبطه حرفه وکالت و اولویتهای پیش رو جهت اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را از نظر تاریخ مد نظر قرار نداده و متاسفانه تاریخ آذر {آبان}ماه را با سازمان سنجش نهایی و تصویب کرده اند که این فرصت اندک عملا کانون های وکلای دادگستری برای رایزنی و اصلاح قانون تسهیل در شرایط سختی قرار داده، لذا لغو آزمون پیش رو به صورتی که با هماهنگی مرکز مشاوران قوه قضائیه ضرورت دارد و پیشنهاد می شود.

پیشنهاد می شود تیمی از روسای کانونها با ریاست محترم مرکز مشاوران قوه قضائیه و دیگر مسوولان محترم قوه قضاییه (از جمله آقای دکتر پورسید
معاونت حقوقی قوه قضائیه) جهت بررسی و ارایه راه کار، سریعا دیدار و رایزنی داشته باشند.

از دیدار با نمایندگان محترم مجلس و به ویژه وکلای دادگستری راه یافته به مجلس غافل نشوید به جد معتقدم اگر از رایزنی با نمایندگان غافل شویم با اراده قوی آقایان (نقد علی ، خضریان ، سیاح و خاندوزی و … ) قدرت ایستادگی و به محاق بردن هر لایحه و طرح جهت اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را دارند ، لذا از تشویق و دیدار با راه یافته گان (وکلای دادگستری) به مجلس و ارایه نظرات کارشناسی به این عزیزان و به ویژه حضور در کمیسیون حقوقی مجلس نباید غافل شد.

تنها در این صورت است که میتوانیم در آینده به اقدامات گذشته خود افتخار و جوانان را به حفظ استقلال کانونهای وکلا دادگستری و حرفه وکالت رهنمون نمائیم.

باسپاس و تجدید احترام وکیل سید حسین حسینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان سمنان

درخواست رئیس کانون وکلای سمنان برای تغییر زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ و موکول شدن آن به بعد از اصلاح قانون تسهیل
درخواست رئیس کانون وکلای سمنان برای تغییر زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ و موکول شدن آن به بعد از اصلاح قانون تسهیل

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری سمنان

‫۹ دیدگاه ها

  1. کاسه داغ تر از آش شدیم اجازه ندیم دانشگاه دانشجو بگیرد بعتبع کسی که تو دانشگاه درس می خواند می خواد وکیل بشود مگه ما کی هستیم که خواستار تجد نظر در قانون تسهیل بشیم

  2. حتما این کاروبکنید و گرفتن آزمونو بذارید بعد اصلاح قانون تسهیل،امیدوارم که بتونید اصلاح کنید،دوستم سال ۱۴۰۱ قبول شده هنوز بلاتکلیفه،و بسختی تونست یک وکیل سرپرست برای دوره کارآموزیش بهش معرفی شه…..ظرفیت پذیرش بالای داوطلبان این ۳ساله در دو مرکز کانون و مشاوران خیلی خیلی بیحدوحساب و زیاده نسبت ب وجود پرونده و دعاوی در محاکم و جامعه، و این سبب بیکارشدن و فقدان بازارکار باشه برای پذیرش شدگان هردونهاد..سیستم نباید بدین شکل باشه ک برای کارآموز گرفتن پروانه وکالت صرفا جهت کلاس گذاشتن و پوز دادنش باشد .

  3. بله من هم موافقم، قانون تسهیل نباید درمورد حرفه‌ی وکالت اجرا بشه.
    متاسفانه این قانون ،حرفه‌ی علمی و مقدس وکالت رو به بنگاه کسب وکار تبدیل کرده…

    1. سلام همانطوری که پزشک مطب زده داره کار میکنه وکیل هم دفتر میزنه کار میکنه هرکی دوست داشته باشه بهشون پرونده میده هرکی دوست داشته باشه میره مطبشون لطفا تنگ نظر نباشیم این قانون هیج لطمه ای به نهاد وکالت نمیزنه….

  4. فقط میتونم بگم وکلاپرس طرفدار کانون هست و انتقادات منو سانسور میکنه و نمیگذاره. یه سایت اینکارا رو میکنه وای بحال مملکت.من احتمال میدم شما از طرف کانون ردیف بودجه ای دارید که انتقادات درستی که به مذاقتون خوش نیاد رو در نظرات قید نمی کنید!!! التماس کمی تفکر!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا