اخبار قوه قضاییه

دادستان استان گلستان: نخبگان حقوق در مورد شگرد‌های کلاهبرداری به کمک دستگاه قضایی بیایند

وکلاپرس- دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه «۱۰۰ پرونده کثیرالشاکی با موضوع کلاهبرداری در حال رسیدگی است» گفت: نخبگان حقوق در مورد شگرد‌های کلاهبرداری به کمک دستگاه قضایی بیایند زیرا کار در این حوزه به تنهایی از یک دستگاه یا ارگان ساخته نیست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه،  محمود اسپانلو گفت: علیرغم هشدار‌های چندباره و اطلاع رسانی‌های انجام شده درباره شیوه‌های کلاهبرداری، همچنان افرادی هستند که فریب وعده‌های پرزرق و برق و رویای یک شبه پولدار شدن در شبکه‌های مجازی را می‌خوردند و سرمایه خود را بر باد می‌دهند.

کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی با تبلیغ ترید و تضمین سود ۱۸۰ درصدی

دادستان مرکز استان گلستان گفت: در تازه‌ترین مورد، فردی در صفحه اینستاگرامی خود با تبلیغ ترید و تضمین سود ۱۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال، ۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

وی گفت: تبلیغ در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی با مخاطب زیاد، اجاره یک مکان شیک به عنوان محل دفتر و پرداخت به موقع سود در چند ماه اول، از جمله شگرد‌هایی بود که این فرد توانست اعتماد مالباختگان را جلب و آنان را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید:

اسپانلو با بیان این که متهم در حال حاضر با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد، گفت: تاکنون ۵۵ نفر از این فرد شکایت کرده‌اند و احتمال افزایش مالباختگان وجود دارد.

در حال حاضر ۱۰۰ پرونده در استان در حال رسیدگی است

دادستان مرکز استان گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پرونده با موضوعات مشابه در حوزه‌های لیزینگ خودرو و سرمایه‌گذاری در استان در حال رسیدگی است که همه این پرونده‌ها بالای ۲۰ نفر شاکی دارند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه دهد: در یکی از این پرونده‌ها که با موضوع خرید خودرو است خانمی با ارائه برگه جعلی از یکی از نهاد‌ها و این ادعا که زیر قیمت بازار می‌تواند خودرو به شاکیان عرضه کند، ۳۰۰ نفر را فریب داد و پول از مردم جمع آوری کرد.

مردم با حقوقدانان مشورت کنند

اسپانلو به مردم توصیه کرد: در مواردی که افراد با سود‌های بالا و شرایط ایده‌آل، تبلیغ سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتما با یک حقوقدانان مشورت کنند تا سرمایه خود را بر باد ندهند.

دادستان مرکز استان گلستان از جامعه نخبگان حقوق استان هم خواست: در حوزه افزایش آگاهی حقوقی مردم به ویژه در مورد شگرد‌های کلاهبرداری به کمک دستگاه قضایی بیایند و به مردم آموزش دهند، زیرا کار در این حوزه به تنهایی از یک دستگاه یا ارگان ساخته نیست.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا