اخبار بین المللی

جیمز دیوید ونس؛ از وکالت تا معاون اول ترامپ

وکلاپرس- جیمز دیوید ونس که روز دوشنبه گذشته به عنوان معاون اول ترامپ معرفی شد، فارغ التحصیل دکتری حقوق از دانشگاه حقوقی ییل است و مدتی در حرفه وکالت مشغول به کار بوده است.

به گزارش وکلاپرس، «دونالد ترامپ»، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه (۲۵ تیر ماه) در نخستین روز مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در میلواکی، سناتور «جی دی ونس» را گزینه معاونت خود در انتخابات پیش رو معرفی کرد.

جیمز دیوید وَنْس (James David Vance) با نام تولد جیمز دانلد بومن متولد میدلتاون، اوهایو، است  دوران کودکی ونس با فقر  همراه بود و مادرش با اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کرد  به همین دلیل ونس و خواهرش عمدتاً توسط پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش، زندگی می کردند.

جیمز دیوید ونس در نیروی دریایی

ونس پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان میدلتاون در سال ۲۰۰۳ در نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده نام نویسی کرد و در اواخر سال ۲۰۰۵ به مدت شش ماه به عنوان خبرنگار رزمی به عراق اعزام شد و در آنجا، به عنوان مسئول روابط عمومی بال هواپیمای دریایی دوم منصوب شد.

او سپس در دانشگاه ایالتی اوهایو ییل و با مدرک لیسانس هنر در علوم سیاسی و فلسفه در سال ۲۰۰۹ فارغ التحصیل شد و پس از فارغ التحصیلی از ایالت اوهایو، به دانشکده حقوق ییل رفت. او سردبیر مجله حقوق ییل بود و در سال ۲۰۱۳ با مدرک دکترای حقوقی فارغ التحصیل شد.

جیمز در دانشکاه حقوق یا همکلاسی هندی تبار خود به نام اوشا چیلوکوری (Usha Chilukuri) ازدواج کرد که همسرش نیز به عنوان وکیل دادگستری مشغول به کار است.

او یک سال را به عنوان منشی قانون برای قاضی دیوید بانینگ از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی کنتاکی گذراند و سپس وارد دفتر خصوصی در شرکت حقوقی Sidley Austin شد. ونس که کمی کمتر از دو سال وکالت می‌کرد، به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد تا در صنعت فناوری به عنوان سرمایه‌دار کار کند.

کتاب خاطرات او (Battle Hymn of the Tiger Mother)، که بزرگ شدنش در میدلتاون و ارزش‌های خانواده‌اش را توصیف می‌کند، از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز شد و توجه گسترده مطبوعات را در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید:

این سیاستمدار چهل ساله آمریکایی که از سال ۲۰۲۳ به عنوان سناتور جونیور ایالات متحده آمریکا از اوهایو فعالیت می‌کند و در نهایت در روز دوشنبه توسط دونالد ترامپ به عنوان معاون اول وی در انتخابات پیش روی ایالت متحده معرفی شد.

منبع: ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا