اخبار

توضیحات طحان نظیف درباره تأیید طرح استفساریه مواد ۳ تا ۵ قانون تسهیل توسط شورای نگهبان

وکلاپرس- سخنگوی شورای نگهبان به بیان جزئیات بیشتری از تصویب طرح دوفوریتی استفساریه مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، روز گذشته دکتر هادی طحان نظیف در توییتی اعلام کرد: ‏”طرح دوفوریتی استفساریه مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار” در جلسه امروز (چهارشنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۱) شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.”

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در گفتگویی با واحد مرکزی خبر، گفت: اصل تصویب این قانون به چند ماه قبل بازمی‌گردد و ابهام‌هایی در مقام اجرا درباره آزمون وکالت نسبت به این مصوبه وجود داشت.

بیشتر یخوانید:

دکتر طحان نظیف تصریح کرد: میان مجریان و قانونگذار اختلاف نظری در مورد برداشت از قانون وجود داشت که حتی در این خصوص نامه‌ای هم از طرف رئیس قوه قضائیه خطاب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود که رئیس دستگاه قضا در این نامه از مجلس خواسته بود که از این موضوع رفع ابهام صورت گیرد.

وی افزود: در این چند روز هم نظرات و دیدگاه‌های مختلفی نسبت به این استفساریه از طرق مختلف به دست ما در شورای نگهبان رسید و ما این نظرات را هم مورد بررسی دقیق قرار دادیم که طبیعتا زاویه نگاه اعضای شورای نگهبان بررسی مصوبات از جهت مغایرت‌های شرعی و قانونی است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا