اخبار بین المللی

جزئیات پرونده بنیانگذار تلگرام و علت دستگیری او

وکلاپرس- پاول دورف بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام با صدور یک حکم بازرسی توسط یکی از نهاد های فرانسوی، برای تکمیل بخشی از تحقیقات اولیه بازداشت شد.

به گزارش وکلاپرس، طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، پاول دوروف، موسس و مدیر عامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، در فرودگاه Bourget در خارج از پاریس به اتهام جرایم مرتبط با اپلیکیشن پیام رسان خود بازداشت شده است.

 صدور حکم از طرف نهادی است که بر جرایم علیه کودکان نظارت دارد

بر اساس این گزارش‌، آژانسی در فرانسه که بر جرایم علیه کودکان نظارت دارد (L’Office Mineurs (OFMIN)) به منظور تحقیقات اولیه درباره تلگرام، حکم بازرسی برای مالک تلگرام صادر کرده است.

مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دورف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا و عدم تمایل برای همکاری با سیستم قضایی، در اتهاماتی چون قاچاق مواد مخدر،‌ پولشویی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در پیام‌رسان تلگرام شریک‌جرم است.

بیشتر بخوانید:

گزارش‌های متعدد خاطرنشان می‌کنند که این تحقیق ریشه در عدم نظارت بر محتوا در تلگرام دارد. مقامات فرانسوی معتقدند که تمام کالاهای ممنوعه در تلگرام با رضایت ضمنی پاول در حال گردش هستند.

بر اساس گزارش منابع فرانسوی جرایم ادعایی شامل کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری و جرایم سازمان‌یافته است. به عبارت دیگر پاول دورف به تروریسم، پدوفیلیا (کودک‌آزاری) و قاچاق مواد مخدر متهم شده است.

احتمال محکومیت مالک تلگرام به ۲۰ سال زندان

این میلیاردر فرانسوی-روسی همچنین متهم است که اقدامی در برابر استفاده مضر از تلگرام انجام نداده است.. تلویزیون های فرانسه، گفتنه اند که تحقیقات بر روی عدم نظارت متمرکز شده است و پلیس فکر می‌کند که این وضعیت اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های مجرمانه در پیام رسان تلگرام ادامه یابد.

 برخی گزارش‌ها خاطرنشان می‌کنند که دورف ممکن است به دلیل ماهیت جرایم ادعایی، تا ۲۰ سال زندان محکوم شود.

بیشتر بخوانید:

پاول دوروف کیست؟

دوروف فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ است که در رشته لغت شناسی (فیلولوژی) تحصیل کرده است. او در سال ۲۰۱۳ به همراه برادرش نیکولای پیامرسان تلگرام را تاسیس کرد. در حال حاضر این پیام رسان ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

بر اساس گزارش‌ها، دارایی خالص دوروف ۱۵.۵ میلیارد دلار است. از آنجا که دوروف تابعیت فرانسه را دارد، در همین کشور محاکمه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا