اخبارویژه

جزئیات حمله به وکیل افشین قاسمی با گرزهای عجیب/ به خاطر چند پرونده مواد مخدر و تجاوز به عنف تهدید شده بودم

وکلاپرس- وکیل افشین قاسمی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز که در اوایل خرداد ماه در سعادت آباد تهران مورد سوءقصد قرار گرفته بود، در گفت و گو با اعتماد از قطع شدن تاندون پایش خبر داده است.

به گزارش وکلاپرس، ۷ خردادماه ۱۴۰۳، قاسمی در حالی که نزدیک دفتر کار خود در سعادت‌آباد تهران بوده چند ضارب که صورت خود را پوشانده بودند به او حمله و او را مصدوم می‌کنند. تصاویر این حادثه ناگوار توسط دوربین‌های مداربسته ثبت و چند روز بعد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

افشین قاسمی در مورد روز حادثه به «اعتماد» می‌گوید: «در فاصله ۱۰۰ الی ۲۰۰ متری دفتر کارم در سعادت‌آباد بودم که ضاربان مرا از پشت سر غافلگیر کردند. این افراد از دو، سه ساعت قبل از اینکه من از دفتر کارم خارج شوم در همان حوالی با یک ماشین پژو ۴۰۵ سفید که شیشه‌هایش نیز دودی بود، حضور داشتند و کشیک می‌دادند؛ ساعت حضور این افراد در فیلم دوربین‌های مداربسته ثبت و ضبط شده است. وقتی من از دفترم خارج شدم آنها بلافاصله پشت سر من حرکت کردند و همان لحظه آن اتفاق برایم افتاد.»

به خاطر چند پرونده مواد مخدر و تجاوز به عنف که در دست داشتم، تهدید شده بودم

این وکیل دادگستری در ادامه می‌گوید: «به خاطر چند پرونده موادمخدر و تجاوز به عنف که در دست داشتم، تهدید شده بودم. حادثه‌ای که برایم رخ داد قاعدتا مربوط به یکی از این پرونده‌ها می‌شود. فعلا پلیس در حال بررسی و تحقیقات است. اگر ضاربان دستگیر شوند به افرادی که ضاربان را اجیر کردند، خواهیم رسید. ضاربان نقاب داشتند و کلاه مخصوص گذاشته بودند که صورت‌شان مشخص نشود.»

بیشتر بخوانید:

یکسری گرزهای عجیب که به آن زنجیر و تیغ وصل بود

افشین قاسمی در پاسخ به اینکه ضاربان چه سلاحی با خود همراه داشتند و شما از چه ناحیه‌ای مورد حمله قرار گرفتید، می‌گوید: «ضاربان با قمه، ساطور، چاقو و یکسری گرزهای عجیب که به آن زنجیر و تیغ وصل بود به من حمله کردند. من تا آن روز اصلا چنین سلاح عجیبی ندیده بودم. بدنم از ۷ ناحیه دچار آسیب شد. حتی تاندون پای چپم قطع شد که مجبور شدم عمل جراحی کنم و کف دستم نیز به‌ شدت آسیب دید.»

قاسمی همچنین می‌گوید: «امیدوارم این اتفاق سرمنشایی باشد که هم جلوی سوءقصد به وکلا گرفته شود و هم کانون‌های وکلا و قوه قضاییه با حساسیت‌های بیشتری این مسائل را پیگیری کنند.»

‫۲ دیدگاه ها

  1. آیا با کشتن یا مصدومیت یا سوقصد به وکیل پرونده مختومه میشه یا با حذف ایشان وکیل دیگه ای با انتخاب موکل دفاعیات پرونده مربوطه را ادامه نخواهد داد !!!؟ این کوته فکر شیطانی توسط طرف دعوی چقدر ذلیل و خوار و مردود شده هست که تصور میکنند با این نوع اقدامات دیگه کار پرونده تمام هست و همه چیز به نفعشون هست !!!و زندگی یک وکیل را ساقط میکنند با اینکار ولی متاسفانه نه به هدف نهایی شون میرسند ونه به راحت طلبی و ازادی دست پیدا میکنند از طرفی گله ای از کانون وکلا دارم اینکه چرا تجهیزات ایمنی وکلا را عملیاتی نمیکنید حداقل داشتن یک اسپری فلفلی یا شوکر از ضروریات دفاع یک وکیل دادگستری از خود و خانواده اش هست چقدر سهل انگاری آخه از سویی غالبا رسانه ها و تلویزیون که نقش وکیل را منفی نمایان میکنند باعث منفی شدن اذهان عموم شدند بطوریکه اکثرا بنظر میرسه نگاهشون به وکیل دادگستری یک‌شخص زرنگ و باهوش ولی منفی گرا !!!!! و این چهره سازی باید از رسانه ها اصلاح شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا