اخبار کانون ها

جزئیات تفاهم نامه همکاری فی‌مابین هیات مدیره کانون مکزیک و کانون‌های وکلای مرکز و کرمانشاه و بوشهر

وکلاپرس- روسای کانون‌های وکلای دادگستری مرکز و کرمانشاه و بوشهر در سفری که به مکزیزکو سیتی برای شرکت در هفتاد و ششمین همایش IBA داشتند با کانون وکلای مکزیک تفاهم نامه ای منعقد کردند.

به گزارش وکلاپرس، هفتاد و ششمین همایش سالیانه اتحادیه بین المللی وکلا (IBA) از ۲۵ تا ۳۰ شهریور در مکزیکو سیتی برگزار شد.

طبق اعلام روابط عمومی کانون وکلای مرکز در تاریخ ۳۱شهریور ۱۴۰۳ در شهر مکزیکوسیتی در جلسه ای که فی مابین روسای کانون وکلای دادگستری مرکز دکتر بهنام حبیب زاده مومن و وکیل علی اسدی ودکتر سیروس شهریاری روسای کانونهای کرمانشاه ‌وبوشهر ودکتر رضا یزدی دبیر کمیسیون امور بین الملل کانون مرکز با رییس دکتر ویکتور اولیا ونایب رییس خانم انا ماریاکستلوو رییس امور بین الملل کانون وکلای مکزیک برگزار گردید تفاهم نامه همکاری گسترده در راستای توسعه روابط بین المللی بین کانونهای وکلا دو کشور منعقد گردید.

در این تفاهم نامه طرفین با هدف ایجاد یک رابطه حرفه ای خاص، و با توجه به نگرانی مشترک در مورد آینده حرفه وکالت، تفاهم نامه همکاری نزدیک بین وکلای دادگستری و کانون های وکلا را در پاسخ به یک هدف مشترک منعقد نمودند.

برای اینکه اعضای کانون ها بتوانند از ترتیبات ایده‌آل برای آشنایی با روابط حقوقی پیچیده‌ و متنوع‌ ناشی از پیوندهای اقتصادی، فرهنگی و حقوقی بین آنها و روابط اجتماعی ناشی از شهروندان خود ومعاضدت لازم برخوردار شوند.

این هدف مشترک نیز بر رسیدگی به نیازهای حرفه ای زیر متمرکز است:

تسهیل انجام این حرفه بین حوزه های قضایی مربوطه، امکان ترتیب دادن مبادلات و جلسات، به ویژه در زمینه آموزش حرفه ای و توسعه.

تسهیل روابط بین کانون ها، به ویژه از طریق ارائه اطلاعات متقابل در مورد مسائل مربوط به اخلاق حرفه ای، حرفه ای بودن، قوانین اساسی حرفه وکالت و آموزش حرفه ای؛

از طریق سازماندهی رویدادهای مربوط به مسائل حقوقی مورد علاقه مشترک، ارتباط شخصی و حرفه ای بین اعضای کانون ها را به صورت طولانی مدت تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

کانونهای وکلا هرکدام توافق می‌کنند که هر از گاهی جلساتی را بین هیئت‌های عضو برای تبادل نظر و اطلاعات مربوط به حرفه وکالت، حقوق حرفه ای وکلا وکانون های آنها تشکیل دهند. این کانون ها از طریق نمایندگان خود مشترکاً تصمیم خواهند گرفت که این جلسات چند بار برگزار شود و به چه موضوعات اساسی در آن رسیدگی شود.

کانونها هر یک توافق می‌کنند تا اطلاعاتی را در مورد روندها، سیستم‌ها حقوقی و پیشرفت‌ها در مقررات مربوط به ورود به این حرفه و آموزش‌های اولیه و مستمر برای این حرفه را تبادل کنند.

کانونها هر یک توافق می‌کنند که اطلاعات مربوط به دوره‌های آموزشی حقوق بین‌الملل را به اشتراک بگذارند و تا حد امکان در دسترس قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

کانونها هر کدام توافق دارند تا در حد امکان کنفرانس ها، دوره ها و سایر برنامه های یکدیگر را از طریق وب سایت ها، نشریات و رسانه های اجتماعی خود گسترش دهند. فضاهای اجتماعی که مورد توجه اعضای خود قرار گیرد.

کانون هر یک تا حد امکان پذیرفته اند که از وکلا و اعضایکدیگر به عنوان ارائه کننده یا سخنران در رویدادها و برنامه های مربوط به موضوعات مرتبط با حقوق بین الملل و توسعه قضایی دعوت کنند.

کانونها هرکدام در حد امکان سمینارها و دوره‌های در زمینه حقوق بین‌الملل برای اعضا و دانشجویان حقوق یکدیگر، برگزار کنند.

منبع: روابط عمومی کانون و‌کلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا