توضیح عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه درباره مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون وکالت

وکلاپرس- سمیه اکبری، عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه، درباره آگهی این کانون در خصوص مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون وکالت بر اساس ماده ۴۸ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که درصدد برگزاری مصاحبه با پذیرفته شدگان آزمون وکالت بر اساس ماده ۴۸ آیین نامه موسوم به مصاحبه عقیدتی-سیاسی است.

پس از انتشار این خبر در وکلاپرس و بازخوردهای فراوان کارآموزان نهاد وکالت و سایر کانون های وکلای دادگستری، سمیه اکبری، عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه در گفت و گو با وکلاپرس توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

توضیح عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه درباره مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون وکالت

وکیل سمیه اکبری(عضو هیأت مدیره کانون وکلای کرمانشاه) در گفت و گوی مختصر با خبرنگار وکلاپرس گفت: براساس ماده ۴۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰/۴/۲( با اعمال اصلاحات مصوب ۱۴۰۲/۴/۱۱)، احراز شرایط موضوع بندهای الف و ب ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه توسط اعضای کمیسیونی متشکل از رئیس کانون، رئیس کمیسیون کارآموزی و دادستان انتظامی کانون به عمل می آید.

وی عنوان داشت: کانون های وکلا در تمامی ادوار گذشته نیز به تکلیف مقرر در ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶، عمل و پس از اخذ استعلام از مراجع ذی‌صلاح و با احراز شرایط مقرر در این ماده، مبادرت به صدور پروانه ی کارآموزی وکالت نموده اند.

اکبری در پایان گفت: دعوت از پذیرفته شدگان گرانقدر جهت شرکت در جلسه ی کمیسیون، بنا بر تشخیص اعضای محترم کمیسیون موضوع ماده ۴۸ این کانون است و قطعا بیش از چارچوب پیش بینی شده در قانون تکلیفی بر پذیرفته شدگان بار نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل