اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای آذربایجان شرقی از تصمیم عدم پذیرش ۵ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ عدول کرد

وکلاپرس _ پس از اعتراض برخی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت و رای دادگاه انتظامی قضات مبنی بر صدور پروانه کارآموزی برای ایشان، کانون وکلای آذربایجان شرقی از تصمیم عدم پذیرش ۵ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ (به علت نقص مدرک) صرف نظر کرد.

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی ضمن مصوبه ای از تصمیم سابق خود مبنی بر عدم پذیرش قبولی‌هایی که تا پیش از آزمون وکالت ۱۴۰۲ فارغ التحصیل نشده‌ بودند، عدول کرد.

بیشتر بخوانید:

پیشتر برخی از کانون‌های وکلا با استناد به ماده ۴۴ و ماده ۴۶ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری قبولی برخی پذیرفته شدگان آزمون وکالت را که تا پیش از آزمون فارغ‌التحصیل نشده بودند، کان لم یکن اعلام کردند.

مصوبه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی درخصوص پذیرش ۵ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

مصوبه پنجم:

با توجه به پذیرش اعتراض ۵ نفر از متقاضیان ورودی ۱۴۰۲ در دادگاه عالی انتظامی قضات که در جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ هیأت مدیره، ثبت نام آنان به عنوان کارآموز کان‌لم‌یکن اعلام شده بود، هیأت مدیره به اتفاق آرا ضمن عدول از تصمیم مزبور، شروع به کارآموزی آنان را هم‌پوشان با بقیه کارآموزان مورد تأیید قرار داد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سابقه خبر

علاوه بر کانون وکلای آذربایجان شرقی، کانون وکلای اصفهان نیز قبولی سه نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ را به علت نقص در گواهی پایان خدمت سربازی تا پیش از ثبت نام در آزمون وکالت و ۱۲ نفر هم به علت نداشتن مدرک کارشناسی قبل از ثبت نام در آزمون وکالت، کان لم یکن اعلام کرده بود.

مشابه چنین تصمیمی در برخی از کانون‌های وکلا نظیر بوشهر گزارش شده است.

این در حالی است که کانون وکلای خراسان بر خلاف کانون آذربایجان شرقی، اصفهان و بوشهر در مصوبه‌ای اعلام کرده بود: «داوطلبانی که تا پایان وقت اداری روز ۱۷ بهمن ماه سال ١۴٠٢ فارغ التحصیل گردند و مدرک مقطع کارشناسی خود را به کانون ارائه نمایند قبول شده قطعی تلقی گردیده و نسبت به تشکیل پرونده و طی مراحل اداری برای ایشان اقدام گردد.»

بیشتر بخوانید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. دوست عزیز نگارش اینچنینی این خبر از یک سایت حقوقی بسی جای تاسف دارد..نیازی به تصمیم هیات مدیره نبود این پنج نفر از دادگاه عالی انتظامی قضات رای مساعد و شکست تصمیم نادرست کانون وکلای اذربایجان شرقی رو داشتن.و عدول زمانیست که کانون بدون دخالت مرجع دیگری از تصمیم خود برگردد.
    در ضمن کانون بوشهر پذیرفته شدگانی که نقص مدرک داشتن رو در سکوت پذیرفتن شاید هم در ابتدا به این مسئله واقف نبودند،و بعد از ثبت نام پذیرفته شدگانشان و هیاهوی کانون اصفهان متوجه شدن که دیگه کار از کار گذشته بود ..کاش کسی بود و میرفت کانون بوشهر و مدارک رو بررسی میکرد.تا عدم صداقت هیات مدیره کانون محترم بوشهر را بر ملا کند.
    رئیس و هیات رئیسه محترم کانون بوشهر حداقل با جرات پای تصمیم درستی که گرفتید بمانید.

  2. کار به جایی کردند. امیدوارم هیات مدیره لجوج کانون اصفهان هم دست از عناد با اون ۱۲ نفر بردارند و پروانه کاراموزیشون رو صادر کنند و به این عناد کودکانه با قانون ادامه ندهند و خودشون رو رسواتر از این نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا