اخبار

توضیحات وکیل علیزاده درباره نقض حکم دادگاه هواپیمای اوکراینی در دیوان عالی کشور

وکلاپرس- محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پرونده‌ی جانباختگان هواپیمای اوکراینی از نقض حکم دادگاه هواپیمای اوکراینی در دیوان عالی کشور با ۱۲ ایراد جدی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۳ محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پرونده‌ی جانباختگان هواپیمای اوکراینی در یک نشست خبری در انصاف نیوز اعلام کرد: رای دادگاه هواپیمای اوکراینی به استناد بند ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری نقض شده است.

 طبق اعلام وکیل طباطبایی ایراداتی که در رای دیوان آمده است عمدتا مورادی بوده است که در لوایح اعلام شده است.

محمود علیزاده طباطبایی با اعلام اینکه «رای دادگاه در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور با دوازده ایراد جدی نقض شده است» گفت: رای صادره، به دادگاه صادر کننده جهت رسیدگی ارجاع شده است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «نقض مقررات در زمان وضعیت قرمز در حکم محاربه است» عنوان داشت: وقتی یک سامانه پدافندی را در جایی مستقر کرده و به ستاد پدافند خاتم الانبیا (پدافند هماهنگ کل نیروهای مسلح) اطلاعی نداده اند. این خلاف مقررات است.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: بعضی ایرادات دیوان عالی کشور اتهام متهمان را به سطح محاربه می‌رساند. متهمان اصلی پرونده‌ی هواپیمای اوکراینی به محاربه متهم هستند.

بیشتر بخوانید:

وکیل طباطبایی در بخشی از این تشست عنوان داشت: به نظام قضایی جمهوری اسلامی و به ویژه دیوان عالی کشور اعتماد و اعتقاد دارم.

وی عنوان داشت: خواسته‌ی ما این است که ابهام‌های پرونده به طور تخصصی، منصفانه و عادلانه و همینطور بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و امنیتی رسیدگی شود.

طباطبایی با بیان اینکه رسیدگی منصفانه به پرونده‌ی هواپیمای اوکراینی در دیوان عالی کشور اعتباری برای دستگاه قضایی ما است، گفت: با نقض رای، دادگاه ملزم به رسیدگی  مجدد پرونده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا