اخبار دولت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره نحوه اعتراض مردم و کاندیداها به فرایند انتخابات ریاست جمهوری

وکلاپرس- سخنگوی شورای نگهبان در برنامه خبر ساعت ۱۴، درباره نحوه اعتراض مردم و کاندیداها به فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و نتایج نهایی آن نیز روز بعد از انتخابات طی اطلاعیه از سوی وزارت کشور منتشر شد.

با پایان یافتن فرایند انتخابات، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبر ۱۴ سیما در خصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار داشت: نتایج این انتخابات توسط وزارت کشور اعلام شد و فعالیت ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: چنانچه کسانی شکایتی نسبت به روند برگزاری انتخابات داشته باشند اعم از نامزد‌ها یا عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «مردم ناظر» و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه شورای نگهبان به اعلام شکایت خود بپردازند.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه انتخابات به مرحله دوم رفته است، فرآیند بررسی صحت انتخابات در اسرع وقت انجام بگیرد و نسبت به این موضوع اظهارنظر شود.

دکتر طحان‌نظیف درباره موارد و گزارش‌هایی هم که در روز برگزاری انتخابات به سامانه «مردم ناظر» ارسال شده بود، گفت: مواردی که ارسال شده بود، جزئی بودند، اما در کارگروه‌های شش‌گانه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات تا به دست آمدن نتیجه مورد پیگیری قرار گرفتند.

شورای نگهبان در اطلاعیه ای اعلام کرد:

با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اشخاصی که از نحوه برگزاری این دوره از انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند مطابق قانون شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی تهران – خیابان امام خمینی(رحمه‌الله علیه) – روبروی دانشگاه افسری امام علی(علیه السلام) -شورای نگهبان – کدپستی ۱۳۱۷۷۶۵۱۹۱ و یا از طریق سامانه مردم ناظر به نشانی mardomnazer.shora-gc.ir تسلیم نمایند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا