اخبار

توضیحات رئیس سازمان بیمه مرکزی درباره جزئیات مصوبه پرداخت خسارت افت قیمت وسایل نقلیه: مردم نیازی به مراجعه به دادگاه ها و گرفتن حکم قضایی ندارند

وکلاپرس- رئیس سازمان بیمه مرکزی در  گفت و گوی تلفنی با برنامه خبر ساعت ۲  در مورد مصوبه جدید هیئت دولت برای در نظر گرفتن خسارت افت قیمت خودرو در بیمه شخص ثالث توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، صبح امروز سخنگوی دولت از تصویب مصوبه‌ای خبر داد که بر اساس آن، خسارت‌‌های افت قیمت وسایل نقلیه موتوری هم جزو حمایت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

 در همین راستا هاشمی رئیس بیمه کل مرکزی در توضیحات تکمیلی در خصوص این مصوبه اعلام کرد:، پس از تصویب این اصلاحیه و تعیین وضعیت شرکت های بیمه گر، مردم برای دریافت خسارت افت قیمت خودرو نیازی به مراجعه به دادگاه ها و گرفتن حکم قضایی ندارند.

بیشتر بخوانید:

هاشمی در شبکه خبر گفت: در مورد افت قیمت خودرو به علت اینکه در آیین نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث، به طور کامل افت قیمت تصریح نشده بود و همچنین بین مردم حادثه دیده ای که به شرکت های بیمه گر مراجعه می کردند، مشکلاتی ایجاد میشد، این موضوع مطرح شد.

هاشمی عنوان کرد: پیشنهادی که بیمه مرکزی به صورت لایحه به هیات دولت ارائه کرد این بود که موضوع افت قیمت در اصلاح ماده ۷ آیین نامه اجرایی ماده ۳۰ قانون بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شد و به این ترتیب که لفظ «کسر قیمت» در خسارتهای پرداختی بابت خسارت های مالی در نظر گرفته شد.

زمان اجرای مصوبه پرداخت خسارت افت قیمت وسایل نقلیه

هاشمی در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه عنوان کرد: انشالله بعد از اینکه دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت آن توسط شورای عالی بیمه به تصویب برسد که نهایتا ظرف یک ماه آینده این مصوبه را بیمه مرکزی آماده می کند و به تصویب شورای عالی بیمه می رساند و میتوانیم نحوه پرداختش را برای شرکت های بیمه گر مشخص کنیم.

با تصویب این مصوبه نیازی به مراجعه به دادگاه و گرفتن حکم قضایی نیست

رئیس سازمان بیمه مرکزی در انتها عنوان کرد: مردم بعد از این موضوع نیازی به مراجعه به دادگاه و گرفتن حکم قضایی ندارند و میتواند با مراجعه به شرکت های بیمه گر خسارت افت قیمت خودرو خود را دریافت کنند.

به روز رسانی خبر:

مصوبه دریافت خسارت افت قیمت وسیله نقلیه ابلاغ شد(۲۶ خرداد ۱۴۰۳)

‫۵ دیدگاه ها

  1. وقعا تدبیرخیلی خوبیست ،من حالامدت۱۰ روزاست که گرفتارتشکیل پرونده برای افت قیمت خ ودرو خودم میباشم ودرشورای حل اختلاف وکارشناسی دستو پا می زنم وهنوزچیزی دستگیرم نشده ودارم هزینه زیادی هم میکنم تااینده چه خواهدشد،شایدایجریان یکسال هم طول بکشد

  2. سلام،،،،
    بسیار مصوبه خوبیست و مردم را از مشکلات و پیچیدگی‌های اداری برای دریافت افت قیمت خودرو نجات می‌دهد.برای بنده این اتفاق افتاده و با اینکه بیمه بدنه هم داشتم،ولی با کلی دوندگی اداری،متاسفانه هرگز موفق به دریافت خسارت افت قیمت نشدم….

  3. سلام آیا من بابت یه تصادف کوچیک افت قیمت خودرو طرف مقابل را خودم شخصا پرداخت نموده ام میتوانم از شرکت بیمه گر مطالبه نمایم؟

  4. واقعا قانون به جایی تصویب شد . طرف بیمه کرده برای موقع تصادف که از جیب نده . بیمه برای همین وقت هاست دیگه

  5. خودرو برای استفاده است نه برای نگهداری یاسرمایه چه افت قیمتی آلمان ژاپن وخیلی ازکشورها بعداز هفت سال از رده خارجش می‌کنند تازه ما داریم قانون افت قیمت تامین میکنیم این خودش برای مردم دردسرسازمیشه درکوچکترین حادثه سودجویان طلب افت قیمت می‌کنند حتی ازماشینهای کم ارزش حادثه جعلی درست می‌کنند برای دریافت افت قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا