اخبار صنفی

توصیه‌های رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات به وکلا: به شئونات وکالت پای‌بند باشند

وکلاپرس- رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در تشریح اقدامات این نهاد  در ارائه توصیه هایی به وکلا بر رعایت شئونات وکالت و رعایت اخلاق حرفه ای تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین نبی‌اله داودی مازندرانی رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در گفت و گویی با میزان به تشریح اقدامات دادگاه عالی انتظامی قضات در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

یکی از الزامات صدور رای عادلانه این است که وکلا به وظایف خود عمل کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین نبی‌اله داودی مازندرانی در ارائه توصیه‌هایی به وکلا گفت: به وکلا نیز توصیه می‌کنیم که به نقش خود در توسعه عدالت و دادرسی عادلانه متعهد باشند و از آن حفاظت کنند. یکی از الزامات صدور رای عادلانه این است که وکلا به وظایف خود عمل کنند. هرچند صدور رای نهایی بر عهده قاضی است، اما همکاری سازنده و مطلوب با قاضی پرونده در جهت صدور رای عادلانه در عملکرد دستگاه قضایی تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید:

وکلا ملاحظات اخلاقی و مالی را رعایت نمایند

وی افزود: وکلا همچنین باید نقش خود را برای حفاظت و صیانت از حرفه وکالت ایفا کنند و ملاحظات اخلاقی و مالی را رعایت نمایند. اگر چنانچه وکیلی رعایت مسائل اخلاقی را نکند یا بخواهد از نظر مالی از حدود قانونی خود فراتر رود و درخواست مبالغ غیر قانونی از موکل خود داشته باشد، ضمن خدشه‌دار شدن سابقه وی ممکن است در صدور رای اخلال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

به شئونات وکالت پای بند باشند

مازندرانی عنوان کرد: وکلا باید شغل وکالت را یک تعهد بدانند و به تمام الزامات آن عمل کنند؛ حق الوکاله را به میزان قانونی دریافت کنند و در جلسات دادگاه حضور داشته باشند. همچنین مواردی را که جزء حق الوکاله نیست، نباید بر موکل تحمیل کنند و نباید تعهدی را بر خلاف مقررات برای موکل در نظر بگیرند که بعداً نتوانند پاسخگوی آن باشند. شئونات وکالت را خودشان اطلاع دارند و به آن پای‌بند باشند.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا