اخبار بین المللی

تعویق صدور حکم قطعی ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت تا سپتامبر

وکلاپرس- دادگاه رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ در ارتباط با پنهان‌کاری در پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، صدور حکم قطعی را ۱۸ سپتامبر موکول کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، ترامپ بر اساس حکمی که پیش‌تر از سوی دیوان عالی آمریکا صادر شده بود، برای برخی اعمال خود در دوران ریاست بر کاخ سفید مشمول مصونیت قضایی شود.

بر همین اساس حکم قاضی دادگاه نیویورک در این خصوص سبب خواهد شد تا اعلام محکومیت رسمی دونالد ترامپ در این پرونده تا زمان پس از برپایی کنوانسیون جمهوری‌خواهان به تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید:

به تعویق افتادن صدور این حکم قطعی که در آن رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک پرونده کیفری مجرم شناخته شده است، نخستین نتیجه حاصل از صدور حکم دیوان عالی درباره مصونیت رئیس جمهوری محسوب می‌شود. بر اساس رای دیوان عالی، ترامپ به عنوان رئیس جمهوری سابق از مصونیت قضایی برخوردار است.

ساعاتی پس از انتشار حکم دیوان عالی، تیم حقوقی ترامپ در نامه‌ای به دادگاه نیویورک با استناد به مصونیت در نظرگرفته شده برای ترامپ تاکید کرد که رئیس جمهوری سابق نباید به دلیل «اقدامات رسمی» محاکمه شود. دونالد ترامپ و وکلایش در تلاشند تا به واسطه حکم مصونیت دیوان عالی، بار دیگر در جهت لغو محکومیت وی در پرونده پرداخت حق‌السکوت تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

خوان مرچن (قاضی دادگاه نیویورک) با اشاره به این نکته که بررسی حکم دیوان عالی به زمان بیشتری نیاز دارد اعلام کرد که صدور حکم قطعی در پرونده قضایی حق‌السکوت «در صورتی که همچنان نیاز به آن باشد» به ساعت ۱۰ صبح روز ۱۸ سپتامبر آینده موکول می‌شود. آلوین براگ (دادستان منهتن) نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که با تاخیر در صدور این حکم مخالفتی ندارد اما معتقد است که استدلال‌های متهم بی فایده است.

محکومیت ماه مه دونالد ترامپ در دادگاه منتهن سبب شد تا وی به عنوان نخستین رئیس جمهوری سابق ایالات متحده که در یک پرونده کیفری مجرم شناخته شده است، لقب بگیرد. ترامپ بر اساس مندرجات این پرونده، به دلیل ۳۴ فقره جعل و دستکاری در اسناد تجاری به منظور سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های‌ محرمانه پول در پی رابطه ادعایی با یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ مجرم شناخته شد.

لازم به ذکر است جو بایدن هشدار داده که حکم تاریخی دیوان عالی ایالات متحده می‌تواند به یک «سابقه خطرناک» منجر شود که دونالد ترامپ در صورت انتخاب شدن در ماه نوامبر از آن بهره خواهد برد. ترامپ با چهار پرونده کیفری روبرو است و پیش از این تمام تلاش خود را به کار بسته تا جلسات محاکمه مرتبط با این پرونده‌ها را تا پس از انتخابات پیش روی ریاست جمهوری به تعویق بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا