اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

تشکیل رسمی کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی مجلس منتظر اعلام نظر شورای نگهبان

وکلاپرس- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: تشکیل رسمی کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی مجلس منتظر اعلام نظر شورای نگهبان است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص تعداد اعضای کمیسیون‌هایی که به حدنصاب نرسیده‌اند در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: منتظریم که شورای نگهبان هم نظر خود را اعلام کند، با تأیید شورای نگهبان این مصوبه قانونی می‌شود و به زودی کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی و قضایی مجلس رسمیت پیدا خواهد کرد.

احمد راستینه، نماینده شهرکرد، بن، سامان و لاران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از موضوعات مهمی که امروز (سه‌شنبه ۲ مردادماه) در صحن علنی مجلس طرح و بررسی شد، طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد اعضای کمیسیون‌هایی که به حدنصاب نرسیده اند؛ بودد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس -مشخصاً فرهنگی و حقوقی و قضایی- از نظر تعداد اعضا به حد نصاب نرسیدند امروز در صحن مصوب شد که حداقل اعضایی که این کمیسیون‌ها می‌توانند به رسمیت برسند، در نشست مشترک میان اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی با هیات رئیسه مجلس مشخص شود و کاهش پیدا کند تا این دو کمیسیون هرچه زودتر به حد نصاب و رسمیت برسند و جلسات آنان رسمیت پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

راستینه افزود: خوشبختانه امروز این موضوع هم در کلیات و هم جزئیات مصوب شد؛ منتظریم که شورای نگهبان هم نظر خود را اعلام کند، با تأیید شورای نگهبان این مصوبه قانونی می‌شود و به زودی کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی و قضایی مجلس رسمیت پیدا خواهد کرد و کار آن شروع می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان درباره زمان احتمالی اعلام نظر شورای نگهبان هم گفت: پیش‌بینی ما این است که ظرف چند روز آینده نظر شورای نگهبان اعلام شود، یعنی احتمالاً این مصوبه در اولین جلسه شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار بگیرد و در اولین فرصت نتیجه و نظر نهایی شورا اعلام شود

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا