اخبار قوه قضاییهویژه

تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی در ستاد محاکم تهران

وکلاپرس– ربیع‌اله قربانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ارائه گزارشی از اقدامات دادگاه‌های عمومی و انقلاب از تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی در ستاد محاکم تهران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، ربیع‌اله قربانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اعلام این خبر گفت: رسیدگی آن‌ها به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت صورت می گیرد.

پرونده‌های حقوقی با خواهان بیش از ۱۰ نفر  و پرونده‌های کیفری با شکات بیش از ۲۰ نفر

ربیع‌اله قربانی در خصوص تعداد پرونده کثیرالشاکی که  در دوره تصدی مدیریت جدید در مجتمع‌های قضایی شهر تهران مورد رسیدگی و تعیین تکلیف قرار گرفته است گفت: با معیار‌هایی که برای این پرونده‌ها از جانب دبیرخانه پرونده‌های مهم در دادگستری کل استان ابلاغ شده است پرونده‌های حقوقی با خواهان بیش از ۱۰ نفر تعداد ۶۶۶ فقره پرونده و پرونده‌های کیفری با شکات بیش از ۲۰ نفر تعداد ۶۳۴ فقره پرونده در سال گذشته مختومه شده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: یکی از تحولاتی که به موجب سند تحول در دوره مدیریتی جدید در ستاد محاکم ایجاد شد، تشکیل “دبیرخانه پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی” در ستاد محاکم تهران است.

رسیدگی به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت

قربانی گفت: این دبیرخانه وظیفه نظارت و پیگیری و رصد مستمر پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی را بر عهده دارد که در این گونه از پرونده‌های شاهد اطاله دادرسی و عدم پاسخ‌گویی به ارباب رجوع و صدور آرا مبهم  و نباشیم و رسیدگی آن‌ها به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت صورت پذیرد.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا