یادداشت

انتصاب هیات سرپرستی برای مدیریت کانون وکلای مرکز بزرگترین ظلم در حق مردم است

وکلاپرس- سید کاظم حسینی عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز در پستی اینستاگرامی نسبت به سخنان روز گذشته رئیس دستگاه قضا پیرامون «گفت و گو و اصلاح رویه ها» موضع گیری کرد.

به گزارش وکلاپرس روز گذشته حجتت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه در واکنش به اعتراضات گسترده اخیر مردم اعلام کرده بود که  آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات مردم را از طریق گفت‌وگو را دارد.

بیشتر بخوانید:

وکیل سید کاظم حسینی در واکنش به این صحبت ها  با انتشار پستی در حساب اینستاگرامش اعتراضش را نسبت به تعلیق عضویتش در هیئت مدیره دوره سی و دوم کانون وکلای مرکز اعلام کرد و  اقدامات دستگاه قضایی را مورد نقد قرار داد.

عضو منتخب انتخابات اخیر کانون وکلای مرکز نوشت:

ریاست محترم قوه قضاییه فرمودند، برای استماع نقطه نظرات هر فرد و جریانی که دارای ایهام، انتقاد و اعتراض است آمادگی دارد. فرمایشات ایشان بسیار به حق بوده و میتواند مایه مباهات دستگاه قضا باشد، مع الوصف واقعیت خلاف آنرا ثابت می کند.

بعنوان نمونه در دادنامه مورخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات، بالاترین مرجع قضایی کشور در یک اقدام بی سابقه با زیر پا گذاشتن تمامی قواعد دادرسی و رای خلاف بدیهی ترین اصول حقوقی که موجب وهن ارای قضایی است ۵ نفر از منتخبین اصلی هیات مدیره دوره ۳۲ کانون وکلای دادگستری مرکز را تعلیق و ۵ نفر بازنده انتخابات را جایگزین آنان می کند و اراده خود را در قالب دادنامه غیر قانونی جایگزین اراده وکلای دادگستری می نماید،

بزرگان جامعه وکالت و هیات نظارت بر انتخابات و منتخبین کانون وکلا جهت ایراد انتقاد و اعتراض و‌رفع ابهام دادنامه غیر قانونی جلساتی را با قضات دادگاه عالی انتظامی قضات برگزار که آنجنابان پس از استماع اظهارات به جای اصلاح اشتباه خود، با ارسال نامه ای، هیات نظارت را که از بزرگان نهاد وکالت هستند با کلمات و‌عبارات سخیف که در شان وکالت و‌قضاوت نیست مورد توهین و تمسخر و تحقیر قرار می دهد، و در ادامه مدیران کانون وکلا و منتخبین را به اپوزسیون و خارج از تراز نظام متهم می نمایند.

جناب اقای اژه ای بزرگوار اینجانب همان غواص بسیجی کربلای ۴ هستم که شما از استخوانهای همرزمان شهید من در جای جای کشور زیارتگاه غواصان شهید گمنام ساخته اید تا فرهنگ ایثار و‌شهادت را ترویج کنید ولی غواص جانباز شهید زنده را در تراز نظام نمی دانید واقعا این تراز و‌ ترازو در دست چه کسی هست.

ریاست معظم قوه قضاییه، من همان جانبازی هستم که در روز جانباز اسفند ۱۴۰۰ بعنوان ۲۰ جانباز منتخب قوه قضاییه و مهمان ویژه شما در دفتر کارتان مورد تکریم و تفقد قرار گرفتم، چگونه است که در کمتر از چند ماه در ترازوی معیوب شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات که نه خودشان و نه فرزندانشان هیچ هزینه ای برای نظام ندادند، اپوزیسیون تشخیص داده شده و از لیست منتخیبن وکلای شریف دادگستری حذف می گردم.

انتصاب هیات سرپرستی برای مدیریت کانون وکلای دادگستری بجای هیات مدیره انتخابی و از طرفی بازداشت وکلا بجهت وظیفه وکالتی بزرگترین ظلم در حق مردم و ولی نعمتان این نظام در این شرایط حساس کشور است که بیش از پیش به وکلا جهت دفاع از خود نیازمندند. امیدوارم آنجناب نیم نگاهی به مجموعه تحت مدیریت خود انداخته و ببینند اساسا چنین ادعای قابل تحقق است ؟

در جایی که جامعه حقوقی کشور بجهت زبان مشترک با دستگاه قضا، بهترین اقشار برای تعامل با نهاد قضایی هستند، ناچار میگردند مسیر احقاق حق خود را در کف خیابان بیابند. تکلیف سایر اقشار جامعه چه خواهد بود!؟

یک دیدگاه

  1. هزاران درود به شرف دکتر سید‌کاظم حسینی. ایشان به واقع طرفدار مردم هستند.طرفدار حقیقت هستند.‌مردم ایران به خود می بالند که ایشان در صف مردم هستند و نظام جمهوری اسلامی‌ایران نیز مفتخر به وجود افرادی نظیر ایشان میباشد.بی شک ریاست قوه قضاییه شخصا به موضوع ورود مینمایند و منتخبین را جایگزین منتصببن نخواهند کرد.با احترام به ایران، مردم ایران و دوستداران ایران اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا