اخبار بین المللیویژه

وکیل الکس مرداک ضمن تحمل حبس ابد، به ۴۰ سال زندان دیگر در آمریکا محکوم شد

وکلاپرس- الکس مرداک، وکیل سرشناس آمریکایی که پیش از این برای قتل همسر و پسرش مجرم شناخته شده بود، در حکمی جدید به دلیل ارتکاب جرائم مالی به ۴۰ سال زندان محکوم شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، الکس مرداک، وکیل شناخته شده ایالت کارولینای جنوبی، که پیش از این پرونده کلاهبرداری از بیمه و قتل همسر و فرزندش را در پرونده داشت، در دادگاه به سرقت میلیون‌ها دلار از توافق‌های مالی موکلانش اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام رویترز، الکس مرداک (Alex Murdaugh) سال گذشته در مارس ۲۰۲۳ به جرم قتل همسرش مگی ۵۲ ساله و کوچکترین پسرش پل ۲۲ ساله در عصر روز ۷ ژوئن ۲۰۲۱، به دو بار حبس ابد محکوم شده بود.

همچنین طبق اعلام پلیس محلی شهر همپتون، این وکیل دادگستری در ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ قصد داشته به طریقی پنهانی خود را در معرض اصابت گلوله قرار دهد و با کشتن خویش، ۱۰میلیون دلار از بیمه در اختیار فرزندش قرار بگیرد.

تصویری خانوادگی از مرداک، همسر و فرزندانش
تصویری خانوادگی از مرداک، همسر و فرزندانش

اگر چه مرداک از محکومیت به قتل خود درخواست تجدید نظر کرده و معتقد به بی گناهی خود است، اما در ۱۷ نوامبر همان سال، به ۲۲ اتهام جنایات دولتی از جمله پولشویی، جعل، فرار مالیاتی و نقض اعتماد با قصد کلاهبرداری اعتراف کرد که بابت این جرایم  از سوی دادگاه ایالتی به ۲۷ سال زندان نیز محکوم شده بود.

همچنین روز دوشنبه گذشته (۱ آوریل ۲۰۲۴) وی پس از اعتراف به اتهامات دزدی از موکلان سابق خود و از شرکت حقوقی اش به ۴۰ سال زندان محکوم شد. این حکم به دنبال یکی دیگر از اتهامات جنایت مالی است که الکس مرداگ در نوامبر به خاطر آن به ۲۷ سال زندان محکوم شده بود.

الکس مرداک گفته بود که از این پول برای اعتیادش به مواد مخدر استفاده می‌کرد. او به پرداخت بیش از هشت میلیون دلار غرامت به موکلانش نیز محکوم شده است.

مجازاتی که دادگاه فدرال علیه الکس مرداک برای ارتکاب جرائم مالی در نظر گرفت سنگین‌تر از مجازاتی بود که دادستان‌ها در کیفرخواست طلب کرده بودند. دادستان‌ها تخمین زده بودند که این وکیل مدافع سرشناس بیش از ۱۲ میلیون دلار از موکلانش دزدیده است.

الکس مرداک روز دوشنبه بار دیگر در دادگاه از موکلانش عذرخواهی کرد و مدعی شد که احساس «گناه، تاسف و شرم» می‌کند.

منبع: nytimes و یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا