بیانیه کانون وکلای خراسان درباره واقعه تروریستی حرم امام رضا(ع)

وکلاپرس ـ کانون وکلای خراسان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه سه روحانی در حرم امام رضا(ع)، بر ریشه دار بودن عقلانیت و گفتگو محوری در مشهد تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای خراسان رضوی و جنوبی در بیانیه‌ای اقدام تروریستی در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا را که منجر به شهادت دو روحانی و جرح یک طلبه دیگر شد، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه بیانیه کانون وکلای خراسان را می‌خوانید:

حمله ناجوانمردانه به سه شهروند روحانی در حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام که منجر به شهادت دو نفر و جراحت یک نفر شد، موجب تأثر و تأسف هر انسان منصف و دغدغه‌مند است.

انتظار می رود دستگاه‌های قضائی، امنیتی و انتظامی با رسیدگی سریع و دقیق در پرونده مورد بحث، ضمن برخورد قانونی و قاطع با عامل یا عوامل این جنایت هولناک، با کمک سایر تأثیر گذاران اجتماعی و فرهنگی، از تکرار موارد مشابه پیشگیری نمایند.

شهر مشهد بنا به دلایل گوناگون؛ از دیرباز شهری مهاجرپذیر، با تنوع ملیتی، قومیتی، نژادی، زبانی، مذهبی و فرهنگی بوده، با این حال، به تأسی از سعه صدر و وسعت مشربی که از امام رئوف در این شهر به یادگار مانده؛ این تنوع و تکثرها نه تنها تهدیدی محسوب نمی شود، بلکه به عنوان فرصتی برای تبادل فرهنگی و ارتقاء شهر و شهروندان مورد توجه بوده و می باشد.

اهالی خراسان و شهروندان مشهدی در طول دهها و صدها سال به خوبی آموخته اند که با تمرکز بر قابلیت گفت و شنود و تبادل و شناخت بین گروهی (مستفاد از آیه ۱۳ سوره حجرات) همزیستی مسالمت آمیز را جایگزین تنازع نمایند و این امر یکی از رموز تبدیل خراسان و شهر مشهد به عنوان خاستگاه مکاتب بزرگ علمی و ادبی و پرورش بزرگانی تأثیر گذار بوده است.

کانون وکلای دادگستری خراسان ضمن محکومیت این جنایت هولناک، بر این باور است که عقلانیت و گفتگو محوری در مشهد ریشه دار است و اقدامات ناجوانمردانه و متکی بر جهالت برخی کوته فکران نظیر آنچه در حرم مطهر گذشت، نمی تواند خللی بر این امر وارد کند.

خروج از نسخه موبایل