دیدگاه

زهره الهیان: متاسفانه در برخی محاکم به متهم القا می‌شود اگر وکیل بگیرد کارش نزد قاضی سخت می‌شود

وکلاپرس- رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس در همایش “بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر” با اشاره بیان اینکه «در بحث حمایت از وکلا قوانینی وجود دارد» گفت: از هر طرحی برای تدوین قوانینی حمایتی بیشتر استقبال می‌کنیم.

به گزارش وکلاپرس  همایش “بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر” پنجشنبه گذشته به میزبانی کانون وکلای منطقه فارس در سه پنل تخصصی با حضور مدیران نهاد وکالت و تعدادی از نماینده های مجلس و مدعوین خارجی برگزار شد.

کانون های وکلا یکی از ظرفیت‌های تخصصی است که باید مورد توجه قرار بگیرد

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش طی سخنانی تحقق حکمرانی مردم پایه در کشور را منوط به استفاده از ظرفیت‌های تخصصی ملت دانست و گفت: کانون های وکلا یکی از همان ظرفیت‌های تخصصی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه نگاه تخصصی و تسلط وکلا به قوانین باعث می‌شود در مجلس از دانش آنها برای پیگیری حقوق ملت استفاده شود؛ اظهار کرد: مجلس باید قوانینی تصویب کند که در آنها حقوق ملت پیگیری و استیفا شود.

از هر طرحی برای تدوین قوانینی حمایتی بیشتر استقبال می‌کنیم

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس با اذعان براینکه وکلا و نمایندگان مجلس در معرض بسیاری از تهدیدها و مخاطرات بخصوص در هنگام بررسی پرونده های خاص قرار دارند، بیان کرد: متاسفانه در برخی محاکم به متهم القا می‌شود که اگر وکیل بگیرد کارش در نزد قاضی سخت تر می شود و این کار، کار درستی نیست و باید با آن مقابله شود.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث حمایت از وکلا قوانینی وجود دارد، اما از هر طرحی برای تدوین قوانینی حمایتی بیشتر استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: برخی مشاغل به دلیل حساس بودن شان در معرض آسیب هستند و باید از سوی مجلس و دیگر قوا مورد حمایت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

الهیان در ادامه با بیان اینکه آسیب وکلا در ابعاد جسمی، روحی، روانی و حتی آبرو و اعتبار ممکن است ظهور و بروز کند؛ بیان کرد: ما آماده ایم از ظرفیت کانون وکلا، هم برای تامین حقوق ملت و هم برای حمایت از وکلا استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا