ویدئوویژه

فیلم زنده باد بهیم؛ داستان مشکلات یک وکیل دادگستری که در رتبه بندی IMDB بیشترین امتیاز مردمی را کسب کرده است

وکلاپرس- فیلم سینمایی زنده باد بهیم که نقش اول آن را بازیگر سوریا در قامت یک وکیل دادگستری بازی می‌کند، امتیازی بالاتر از دو فیلم رستگاری شاوشنگ و پدرخوانده در رتبه بندی سایت IMDB را کسب کرده است.

به گزارش وکلاپرس، داستان فیلم زنده باد بهیم(Jai Bhim) به کارگردانی تی‌جی گونانوال بر اساس یک حادثه واقعی است که در سال ۱۹۹۵ اتفاق افتاده است و در آن چالش‌های وکیلی را روایت می‌کند که برای دفاع از زن و شوهر از قوم دالیت در هند مبارزه می کند.

میانگین امتیاز فیلم سینمایی زنده باد بهیم ۹.۶ از ۱۰

«زنده باد بهیم» با اینکه اکران عمومی نشده و از دوم نوامبر مستقیم وارد شبکه نمایش ویدئویی آمازون یعنی پرایم ویدئو شده است، توانسته از بیش از ۱۷۰ هزار کاربر imdb میانگین امتیاز ۹.۶ از ۱۰ بگیرد؛ امتیازی که برای «رستگاری شاوشنک» ۹.۳ و برای «پدرخوانده» ۹.۲ است.

این سریال روایت کننده سرکوب و آزار دالیت‌ها است؛ قومی که علیرغم جمعیت بسیار زیاد در طبقه‌بندی اجتماعی هندوستان در پایین‌ترین طبقه قرار دارند.

دالیت به معنای زمین‌خورده یا ستم‌دیده در جنوب آسیا نامی است که بر کسانی در نظام طبقاتی آیین هندو اطلاق می‌شود که غیرقابل لمس یا نجس خوانده می‌شوند.

 

در این فیلم مردی بی گناه به نام راجاکانو از قبیله دالیت ها با اتهام دست داشتن در سرقت دستگیر شده و هنگامی که در حبس است به طرز فجیعی زیر شکنجه به قتل می رسد.

پس از وقوع این قتل پلیس اعلام می‌کند که مظنونان شکنجه گر متواری شده و از محل حضور ایشان اطلاعی در دست نیست.

همین امر موجب می‌شود همسر باردار راجاکانو برای کمک، سراغ یک وکیل حقوق بشری به نام بهیم برود تا پیگیر وضعیت پرونده قتل همسر مقتولش شود. این وکیل دادگستری نیز در پی بی توجهی دادگاه به وقوع این قتل دست به اعتراضاتی می‌زند که برایش بدون هزینه هم نیست…

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا