بررسی موضوع تبلیغات وکلا در فضای مجازی در کارگروه انتظامی اسکودا

وکلاپرس- بیست و پنجمین جلسه کارگروه انتظامی اسکودا به بررسی موضوع تبلیغات وکلا در فضای مجازی اختصاص یافت.
به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، بیست و پنجمین جلسه کارگروه انتظامی اسکودا روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۳ با حضور دادستانهای کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور و اعضای کارگروه در محل اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
- بررسی موضوع تنظیم وکالتنامه و قرارداد مالی بین وکیل دادگستری و موکل در بیست و چهارمین جلسه کارگروه انتظامی اسکودا
- تلاش کارگروه انتظامی اسکودا برای همسان سازی روند ابطال پروانه وکالت در کانونهای وکلا
در این جلسه ابتدا دکتر عبدالله سمامی، رئیس کارگروه انتظامی، ضمن خوشآمدگویی به حاضرین، به تبیین دستور جلسه پرداخت.
پیرو دستور اول جلسه و طبق روال معمول جلسات قبل، موضوعات و موارد انتظامی مبتلابه در کانونهای وکلای دادگستری از سوی دادستانهای کانونهای وکلای دادگستری مطرح و در این رابطه نظرات مختلف اعضای کارگروه اخذ و حسب مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
سپس مصوب شد که طی نامهای از رئیس اتحادیه درخواست شود که این کارگروه پاسخگوی نظریات مشورتی در باب امور انتظامی کانونهای وکلای دادگستری باشد و نظریات مشورتی فقط در پاسخ به استعلامهای کانونهای وکلای دادگستری صورت پذیرد که با صدور اینگونه نظریات مشورتی توسط دادستانهای انتظامی سراسر کشور، از تصمیمات متهافت در دادسراهای انتظامی جلوگیری خواهد شد.
همچنین در این نشست موضوع تبلیغات وکلا در فضای مجازی بهصورت مفصل مورد بحث و گفتوگو قرار گرفت.
در ادامه نیز با توجه به اهمیت آگاهیبخشی کارآموزان وکالت نسبت به قوانین و نظامات وکالتی و با استناد به ماده ۶۲ آییننامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، پیشنهادهایی ارائه و مقرر شد که مراتب از طریق کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور در صورت تصویب، اجرایی شود.
علاوه بر این مواد ۳۲ و ۳۴ قانون وکالت، بند ۲ ماده ۷۶ بند ۳ ماده ۱۲۴ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و موادی از آییننامه تعرفه حقالوکاله، حقالمشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
در نهایت در ساعت ۱۴ جلسه کارگروه به پایان رسید.
تبلیغات گسترده بعضی از وکلای کم سابقه در فضای مجازی باعث گمراهی مردم و رقابت زننده و خارج از شأن و جایگاه وکالت در جامعه شده است که کانون های وکلای دادگستری باید خیلی زودتر اقدامات لازم رو انجام میداد
طبق عرف و حتی مقررات قانون وکالت این ها جملگی مصداق بارز
خلاف شئونات حرفه وزین وکالت است
اینگونه تبلیغات و بازارگرمی برای این حرفه ای که با علم و دانشی ژرف مرتبط بوده و هرگز
کسب و کار قلمداد نمیشود. ولو فعلا با زور و جبر غلط اینگونه تعبیر شده ؛ ابدا صحیح نیست
در قانون متن مکتوب داریم