اخبار صنفیویژه

بدهی ۸۱ میلیارد تومانی کانون وکلای مرکز به صندوق حمایت وکلا

وکلاپرس- وکیل محمود کنار رودی عضو کانون وکلای دادگستری مازندران و نماینده این کانون در صندوق حمایت وکلا، با انتشار لیست بدهی های کانون های وکلا به صندوق حمایت خواستار ارائه راهکاری برای وصول بدهی ها شده است.

به گزارش وکلاپرس، مجمع عمومی صندوق حمایت وکلای دادگستری در ۲۱ تیر ماه با حضور نمایندگان کانونها برگزار شد و یکی از دستورات این نشست بررسی صورت های مالی صندوق حمایت منتهی به سال ۱۴۰۲ بود.

با گذشت نزدیک به ۱۰ روز هنوز صندوق حمایت نسبت به انتشار مصوبات این جلسه در درگاه رسمی این نهاد نکرده است، اما وکیل محمود کنار رودی  نماینده کانون وکلای دادگستری مازندران در صندوق حمایت وکلا، به عنوان یکی از حاضرین در نشست روز ۲۱ تیر ماه گزارشی از صورت های مالی منتهی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ صندوق حمایت وکلا ارائه داده است.

طبق اعلام وکیل کنار رودی کانون وکلای مرکز با رقم بیش از ۸۱ میلیارد تومانی از کل مبلغ مذکور،حدود ۵۳% از کل بدهی به صندوق را به خود اختصاص داده است و همچنین کانون وکلای چهار محال بختیاری کمترین بدهی حق بازنشستگی به صندوق را دارد.

وکیل کمار رودی همچنین با اشاره به اینکه کانون وکلای مازندران نسبت جمعیت بیمه پرداز جز «متعهدترین کانونهای وکلای کشور در قبال صندوق حمایت» بوده است، خواستار کاهش پرداخت تسهیلات به کانونهای ابر بدهکار و تقسیم عادلانه تسهیلات با توجه به اجرای تعهدات کانون ها شده است.

لیست بدهی های کانون های وکلا به صندوق حمایت وکلای دادگستری
لیست بدهی های کانون های وکلا به صندوق حمایت وکلای دادگستری
بیشتر بخوانید:

وکیل محمود کنار رودی در ارائه گزارشی از لیست بدهی های کانون های وکلا به صندوق حمایت وکلای دادگستری در اینستاگرامش نوشت:

«قابل توجه وکلای محترم دادگستری»

حسب گزارش حسابرس مستقل در ارائه ی صورت های مالی منتهی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ صندوق حمایت وکلا در صفحه ی ۱۶ گزارش مذکور آنچه از نگاه آماری برای اینجانب قابل توجه میباشد،بدهی وجوه سهم حق بازنشستگی کانونهای وکلای دادگستری به تفکیک و ترتیب کانون ها در سال مذکور به صندوق حمایت بوده که در این میان سهم بیشترین و کمترین آنها قابل توجه است:

۱-از مجموع مبلغ ۱۵۴,۲۴۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان حق بازنشستگی معوق تا پایان سال مذکور، کانون وکلای مرکز به تنهایی با رقم ۸۱,۲۴۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان از کل مبلغ مذکور،حدود ۵۳% از کل بدهی به صندوق را به خود اختصاص داده است که آمار بالایی را نشان میدهد.

وصول بدهکاری های کلان صندوق یا تهاتر با اموال کانونهای ابر بدهکار

از ریاست و اعضای محترم مجمع عمومی، اعضای محترم هیات مدیره، فعالین صنفی و پرنفوذ تقاضای راهکاری جدی جهت وصول بدهکاری های کلان صندوق یا تهاتر با اموال کانونهای ابر بدهکار مورد استدعاست.

از انجاییکه در تبصره ۲ ماده ۵ آیین نامه ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت خسارت تاخیری برای این بدهکاریهای لاوصول پیش بینی نشده و با توجه به کاهش سهم کانونها از ۴ به ۱ درصد حق بیمه، تاخیر بیش از حد در پرداخت بدهکاری، خسارات جبران ناپذیری به حقوق وکلای عضو وارد خواهد ساخت.

۲-جالب است کانون هایی که حائز رتبه های بعدی هستند عبارتند از کانون خراسان رضوی، آذربایجان غربی، قزوین، یزد، البرز، گیلان، گلستان، کرمانشاه، بوشهر که در ردیف ۱۰ کانون برتر بالاترین بدهکاران حق بازنشستگی به صندوق میباشند.

کانون وکلای چهار محال بختیاری؛ کمترین بدهی

۳-کانون وکلای چهار محال بختیاری البته با سرانه ی جمعیتی کم با رقم ۱۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان به عنوان آخرین کانون با کمترین بدهی حق بازنشستگی میباشد.

کانون وکلای مازندران متعهدترین کانون در قبال صندوق حمایت

۴-در این میان نکته ی قابل توجه سهم حق بازنشستگی کانون وکلای مازندران به نسبت سرانه جمعیت وکلای عضو (حدود ۴۰۰۰ وکیل و کار آموز) در ردیف ۲۶ این جدول با رقم ۳۸۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته که سهم حق بازنشستگی معوق این کانون فقط معادل ۲۵ صدم درصد (۱/۴یک درصد) کل حق بیمه معوق کانونها میباشد و این بدان معناست که کانون مازندران به نسبت جمعیت بیمه پرداز جز «متعهدترین کانونهای وکلای کشور در قبال صندوق حمایت» بوده است.

کاهش پرداخت تسهیلات به کانونهای ابر بدهکار و تقسیم عادلانه تسهیلات با توجه به اجرای تعهدات

۵-حال که کانون مازندران کمترین نرخ بدهکاری در میان کانونهای وکلای کشور را دارد این امتیاز برای صندوق حمایت امری مغتنم و قابل توجه بوده لذا لازم است تا مدیران محترم آن صندوق خاصه مدیرعامل محترم با نگاه ویژه به کانون وکلای مازندران و با در نظر گرفتن بسته های تشویقی نظیر اعطای تسهیلات مختلف به وکلای متقاضی، سرمایه گذاری ملکی و تفریحی در مازندران و کاهش پرداخت تسهیلات به کانونهای ابر بدهکار تقسیم عادلانه تسهیلات را با توجه به اجرای تعهدات کانون ها در دستور کار قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا