بخشنامه معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران درخصوص نحوه پذیرش،ثبت و ارسال اظهارنامه توسط وکیل مدنی

وکلاپرس- معاون‌ قضایی رئیس‌ کل و دبیر کمیته مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری تهران بخشنامه‌ای درخصوص نحوه پذیرش، ثبت و ارسال اظهارنامه توسط وکیل مدنی ابلاغ کرده است.

به گزارش وکلاپرس، معاون‌ قضایی رئیس‌ کل و دبیر کمیته مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری تهران طی بخشنامه شماره ۱۴۰۳/۲۲/۶۴۵۴۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ درخصوص نحوه پذیرش، ثبت و ارسال اظهارنامه توسط وکیل مدنی تعیین تکلیف کرده است.

متن و تصویر بخشنامه در ادامه آمده است.

سلام علیکم

احتراماً، بازگشت به نامه شماره ۱۹/۹۷۵/۹۰۰۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۱با موضوع ” امکان ثبت اظهارنامه با وکالت مدنی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی” به استحضار می‌رساند، با توجه به نظریه مشورتی شماره ۹۱۸/۱۴۰۱/۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ اداره کل حقوقی قوه‌قضائیه که منبعث از ماده ۴۸ قانون آئین‌دادرسی کیفری می‌باشد و مجوز حضور وکیل رسمی دادگستری را از شروع تحت‌نظر قرار گرفتن دانسته است و با توجه به ماده ۳۳ قانون آئین دادرسی مدنی که شرایط وکالت رسمی را در تمام دادگاه‌ها تبیین نموده و از آنجایی که مطابق نظریه مشورتی شماره ۷/۳۲۴۴ مورخ ۱۳۸۵/۰۵/۰۳ پذیرش وکیل رسمی غیردادگستری برای اخذ محکوم به فاقد اشکال دانسته شده است و نظر به اینکه مطابق تبصره ماده ۱۵ قانون امور حسبی پذیرش وکیل غیردادگستری نیز مورد پذیرش قرار گرفته است، ثبت و ارسال اظهارنامه توسط وکیل مدنی در دفاترخدمات الکترونیک قضایی بلا اشکال می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا مدیرعامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور این بخشنامه را در نامه ای خطاب به مدیران دفاتر ارسال کرده است.

متن و تصویر نامه در ادامه آمده است.

مدیران محترم دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور
موضوع: بخشنامه دادگستری کل استان تهران در خصوص نحوه پذیرش، ثبت و ارسال اظهارنامه توسط وکیل مدنی

سلام علیکم
احتراما به پیوست نامه شماره ۹۰۰۱/۱۰۵۲/۱۹ به تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ معاون محترم قضایی و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران به همراه نامه شماره ۹۴۵۶/۱۰ به تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ در خصوص نحوه پذیرش، ثبت و ارسال اظهار نامه توسط وکیل مدنی جهت اطلاع و بهره‌برداری به حضور ارسال می‌گردد.
توفیق روز افزون همگان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

خروج از نسخه موبایل