اخبارویژه

بخشنامه رئیس دیوان عالی کشور در راستای نظارت بر عملکرد محاکم سراسر کشور به روسای کل دادگستری استان‌ها

وکلاپرس- حجت الاسلام و المسلمین منتظری در خصوص نظارت و ارزیابی عملکرد شعب محاکم بدوی و تجدیدنظر و نتایج حاصله از آن و در اجرای اصل ۱۶۱ قانون اساسی، بخشنامه‌ای خطاب به روسای کل دادگستری استان‌ها صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در پی تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر نظارت بر عملکرد محاکم سراسر کشور و در راستای اجرای اصل ۱۶۱ قانون اساسی که در اولویت کاری معاونت نظارت دیوان عالی‌کشور می‌باشد بخشنامه‌ای صادر کرد.

در این بخشنامه به مواردی همچون نظارت الکترونیکی و مدیریت پرونده قضایی (cms) و میزان نقض آراء ، آمار پرونده‌های موجود، مختومه، اوقات دادرسی و میانگین زمان رسیدگی در محاکم و در راستای اجرای شاخص‌های ارزیابی موجود از جمله اتقان آراء، رضایت‌مندی مراجعین، پرونده‌های معوق، پرونده‌های مسن و قدیمی اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:

همچنین در این بخشنامه به روسای کل دادگستری‌ها تأکید شده است نتیجه اقدامات انجام یافته در جهت ارزیابی عملکرد شعب محاکم بدوی و تجدیدنظر حوزه‌های قضایی در سال گذشته و سه ماه اخیر سال جاری را ظرف مدت یک‌ماه به تفکیک، به این مرجع عالی قضایی اعلام گردد.

منبع: روابط عمومی دیوان عالی کشور

‫۲ دیدگاه ها

  1. شاهد پرونده اعسار کسبه و معتمدی بودم به دلیل
    شرایط بد اقتصادی به چالش خورد
    پرونده در دادگاه بدوی سمنان چندباری درخواست اعسار داده تصمیم پرداخت داشت ولی شرایط یکجا رانداشت متاسفانه قاضی همکاری نمیکرد
    امیدوارم دراین شرایط کمی بهم کمک کنیم
    باتشکر از ریاست محترم قوه قضاییه و ریس محترم دیوان عالی کشور

  2. ای کاش جهت جلوگیری از رشوه و فساد پرونده های که محکومان آن نسبت به احکام صادره اعتراض دارند را به شعب موازی ارجاع میدادند تا قاضی شخص ثالث جهت بررسی و تایید حکم صادره اقدام و اظهار نظر نماید. نه به همان شعبه صادر کننده رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا