اخبار کانون ها

تکمیل کمیسیون ارتباط با قوای سه گانه

ادامه کار اسکودا توسط نواب رییس

وکلاپرس- در هفدهمین جلسه هیأت مدیره کانون مرکز درخصوص ادامه کار اسکودا، تکمیل کمیسیون ارتباط با قوای سه گانه و جذب غیرقانونی ۷ هزار وکیل موضوع ماده ۱۸۷ تعیین تکلیف شد.

هفدهمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز امروز (۲۳ شهریور) برگزار شد. دستور کار این جلسه، بررسی و تصویب آیین نامه پیشنهادی کمیسیون ارتباط با قوای سه گانه، انتخاب اعضای کمیته های سه گانه کمیسیون ارتباط با قوا و بررسی پرونده های صدور، انتقال و سایردرخواست ها بود.

در ابتدای جلسه دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، گزارشی از حضور وزیر دادگستری و هیأت همراهشان در کانون مرکز و دیدار با برخی از اعضای هیأت ‌مدیره ارائه کرد.

ادامه کار اتحادیه توسط نواب رییس

مالکی استعفای دکتر مرتضی شهبازی ‌نیا ، رییس اسکودا، را در شرایط حاضر به مصلحت ندانست و درخواست کرد تا زمان بهبودی کامل شهبازی نیا، نواب ‌رییس اتحادیه وظایف رئیس را انجام دهند.

تکمیل کمیسیون ارتباط با قوای سه گانه

تعداد اعضای کمیسیون ارتباط با قوای سه گانه به ۵ نفر افزایش یافت. لذا علاوه بر وکیل آذربایجانی و مالکی، دکتر شهبازی نیا، دکتر سیدمهدی حجتی و داریوس اشرافی نیز به عنوان سه عضو دیگر میسیون تعیین شدند.

همچنین در این جلسه اعضا موادی از «پیش‌نویس آیین‌نامۀ تشکیل کمیسیون ارتباط با قوای سه‌گانه و نحوه فعالیت و اداره آن» را تصویب کردند.

برخورد با جذب غیرقانونی ۷ هزار وکیل موضوع ماده ۱۸۷

هیأت مدیره ضمن ابراز تاسف از موضوع جذب ۷ هرار وکیل موضوع ماده ۱۸۷ در سال ۹۹، این مسئله را برخلاف رویه کمیسیون تبصره ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری و فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و بررسی این موضوع و برخورد مقتضی با آن را به کمیته مربوطه در کمیسیون ارتباط با قوا ارجاع داد.

رسیدگی به موارد تضمین نتیجه در پرونده‌ های وکالتی

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تضمین نتیجه در پرونده‌ های وکالتی را مغایر با قانون و آیین ‌نامه لایحه قانونی استقلال و تخلف انتظامی دانست و از دادسرای انتظامی درخواست کرد در صورت گزارش چنین مواردی مطابق مقررات رسیدگی و اتخاذ تصمیم نمایند.

پیگیری اظهارات غیرکارشناسی یکی از نمایندگان مجلس

در این جلسه اظهارات غیرکارشناسی یکی از نمایندگان مجلس درخصوص قصور مراجع انتظامی کنون های وکلا در برخورد با تخلفات وکلا مصداق نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و رفتار دون شأن اعلام و مقرر شد ضمن انعکاس موضوع به مراجع قضایی و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گزارش آماری و مستند از برخورد مراجع انتظامی کانون های وکلا با وکلای متخلف منتشر گردد.

بیشتر بخوانید: نظارت بر دریافت حق الوکاله وکلا باید در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد

لزوم رعایت جنبه محرمانگی جلسات غیرعلنی توسط اعضا

یکی از مسائلی که در این جلسه مورد تاکید اعضا قرار گرفت، رعایت جنبه محرمانگی جلسات غیرعلنی و عدم افشای آن توسط اعضا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا