اخبار

ایجاد پایگاه اطلاعاتی وکلای خارجی و داوران برای پرونده های مهم و ارتباط با حقوقدانان داخلی

وکلاپرس- معاون حقوقی رئیس جمهور در ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم از ایجاد پایگاه اطلاعاتی وکلای خارجی و داوران خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، آخرین جلسه هیئت دولت یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ به ریاست محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و هر یک از اعضا به ارائه گزارش عملکرد سه ساله حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.

در همین راستا دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در دولت سیزدهم از ایجاد پایگاه اطلاعاتی وکلای خارجی و داوران خبر داد.

ایجاد پایگاه اطلاعاتی وکلای خارجی و داوران

دهقان اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که انجام شد در حوزه فرآیند وکلای خارجی بود؛ در این زمینه اشکالاتی داشتیم که خیلی قابل بیان نیست، اما دستورالعمل‌هایی صادر شد که گرفتن وکیل باید در چارچوبی و هزینه‌های آنها کنترل شده باشد؛ در این خصوص پایگاه اطلاعاتی وکلای خارجی و داوران ایجاد شد.

وی افزود: اتصال این وکلا برای هر پرونده به روز و پرونده‌های مهم با حقوقدانان داخلی یکی از کارهای مهمی بود که انجام شد؛ با توجه به اینکه ما یکی از کشورهای پر دعوای دنیا هستیم، اما اساتید خودمان از پرونده‌های ما خبر نداشتند؛ در این زمینه ما پرونده‌های مهم اساتید و وکلای خارجی را به هم متصل کردیم.

بیشتر بخوانید:

ما به نوعی یک قوه قضاییه داخل دولت هستیم

دهقان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از کارهای معاونت حقوقی رئیس جمهوری رفع اختلافات دستگاه‌های اجرایی است و ما به نوعی یک قوه قضاییه داخل دولت هستیم. ۷۹۵ حل اختلاف به یک نحو و ۳۹۰ حل اختلاف به نحو دیگری انجام شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۴۰۰۰ آیین نامه دولت را تنقیح کرده بودیم و در این دولت ۱۶ هزار آیین نامه تنقیح شده و ۲۰ هزار آیین نامه نیز تا پایان سال آماده تنقیح است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا