دسته‌بندی نشده

 اکبر رحیمی متهم اصلی پرونده چای دبش/ اخذ ۳۳۰‌ میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها توسط شرکت های تابعه

وکلاپرس- اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز این نهاد درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش و متهمین این پرونده توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر از جهاد کشاورزی و ۳ نفر از کارمندان دبش در بازداشتند.

به گزارش وکلاپرس، نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با حضور خبرنگاران امروز مورخ ۳۰ مراد ماه برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: تحقیقات گسترده ای در خصوص این پرونده شده است و ۲۰۰ نفر از اشخاص حقیقی اعم از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل در این شرکت و شرکت‌های تابعه بوده اند که تحقیقات لازم از آنها شده است.

اخذ ۳۳۰‌ میلیارد ریال تسهیلات از بانک ها

وی گفت: ۹ شرکت فعال وابسته به دبش است و تعدادی شرکت هایشان به صورت غیرفعال است و این شرکت‌ها از ۲۱ بانک‌ به میزان ۳۳۰‌ میلیارد ریال تسهیلات اخذ کردند و تحقیقات گسترده‌ای توسط قوه قضاییه شده است. حدود ۶۵ تا ۷۰ نفر احضار شدند و قرار تامین صادر شده است.‌

وی گفت: در خصوص مدیران و کارمندان متخلف در وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی و سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو و گمرک، پرونده در حال تحقیقات است و پس از جمع آوری مستندات، اقدامات لازم انجام می شود.

 اکبر رحیمی متهم اصلی پرونده چای دبش

وی گفت: یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر از جهاد کشاورزی و ۳ نفر از کارمندان دبش در بازداشتند. متهم اصلی به نام اکبر رحیمی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق ارز و رشا و ارتشا با عدم تودیع ۱۵۷ هزار میلیاردی در بازداشت است و اگر پرونده طولانی شده به دلیل عدم همکاری او در مرحله تحقیق بوده است و در صورتی که متهم همکاری لازم را در وقت مقرر کند پرونده سریعا ساماندهی می‌شود و روند تحقیقات در حال انجام است.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا