اخبار کارآموزی وکالتویژه

انتظار کارآموزان وکالت برای اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال ادامه دارد

وکلاپرس- انتظار کارآموزان وکالت برای اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و اصلاح مقررات مربوط به کارآموزی وکالت همچنان ادامه دارد.

به گزارش وکلاپرس، وعده مدیران نهاد وکالت برای اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال همچنان محقق نشده است و این در حالی است که برخی از کانون های وکلا اقدام به برگزاری آزمون مرحله اول کارآموزی وکالت کرده اند.

برگزاری آزمون مرحله اول کارآموزی وکالت در برخی کانون های وکلا در حالی برگزار میشود که با اصلاحات صورت گرفته در ماده ۵۴ قرار است آزمون مرحله اول کارآموزی حذف شود و مراحل دوم و سوم کارآموزی با هم ادغام شوند.

برگزاری آزمون مرحله اول کارآموزی در برخی از کانون ها

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از کانونهای وکلا، کارآموزان کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری امروز مورخ ۱۰ خرداد ماه در آزمون مرحله اول کارآموزی این کانون شرکت کرده اند. (تصویر اطلاعیه در انتهای خبر)

همچنین کانون وکلای دادگستری سمنان نیز در اطلاعیه ای از برگزاری این آزمون برای کارآموزان در تاریخ ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه خبر داده است. (تصویر اطلاعیه در انتهای خبر)

تعویق آزمون مرحله اول کارآموزی در کانون وکلای مرکز

پیش از این رئیس کانون وکلای مرکز در خصوص اعمال این اصلاحات تا قبل از ۳ خرداد ابراز امیدواری کرده بود و اقدام به تغییر تاریخ برگزاری این آزمون در کانون وکلای مرکز به تاریخ ۲۱ تیر ماه کرده بود.

زمان پایان بلاتکلیفی کارآموزان و کانون ها در هاله‌ای از ابهام به سر می برد

روز گذشته اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در خبری با عنوان «نخستین جلسه کارگروه اصلاح ماده ۱۶۱ آیین ‎نامه اجرایی برگزار شد» از تلاش ها برای اصلاح این ماده خبر داده بود. همچنین پیش از این نیز یک منبع آگاه به وکلاپرس از احتمال اصلاح ماده ۱۵۸ آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا توسط قوه قضائیه خبر داده بود.

با این وجود مشخص نیست آیا باید منتظر توافقات برای اصلاح مواد ۱۶۱ و ۱۵۸ و ۵۴ با هم باشیم و یا قرار است این اصلاحات در دو مرحله مختلف ابلاغ شود و هنوز زمان پایان بلاتکلیفی کارآموزان و کانون ها در هاله‌ای از ابهام به سر می برد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا