اخباراخبار صنفیویژه

انتشار یک رای، وکیل دادگستری را به دادسرا کشاند

وکلاپرس- دادگستری استان یزد از تشکیل پرونده علیه وکیل دادگستری به جهت انتشار بدون مجوز رأی و عدم توجه به حریم خصوصی موکل خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از صدا و سیما، در پی انتشار رأی منتسب به دادگاه کیفری یک یزد، مبنی بر صدور مجازات اعدام برای راننده اسنپ متجاوز به یک دختر ۱۲ ساله، روابط عمومی دادگستری از احضار وکیل متخلف به دادسرا و تشکیل پرونده برای وی خبر داد.

روابط عمومی دادگستری استان اعلام کرده است نظر به عدم قطعی بودن حکم صادره و امکان تجدیدنظر خواهی و رسیدگی در دیوان عالی کشور و از طرفی رعایت عفت عمومی و نیز حفظ حریم خصوصی بزه دیده و سایرین و با التفات به ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری، انتشار مفاد رأی مورد نظر مجاز نبوده و بر این اساس دادستان مرکز استان نسبت به این اقدام تشکیل پرونده داده و پیگیر رسیدگی به موضوع شده است.

ضمن آنکه نحوه انتشار به گونه ای بوده است که منتسب به دادگستری یزد می شود که در این خصوص نیز هرگونه انتشار محتوا در این خصوص توسط دادگستری، تکذیب می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری، با وکیل مذکور برخورد قضایی و انضباطی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است روز گذشته رایی در رسانه های مختلف منتشر شد که طبق آن راننده اسنپ که به یک مسافر ۱۲ساله دختر در یزد تجاوز کرده بود به اعدام محکوم شد. بر اساس حکم صادره توسط دادگستری استان یزد، متهم متولد ۱۳۷۹ و راننده سرویس اسنپ، که دارای پرونده دیگری در مهریز بوده به ادعای خودش به دلیل مصرف ماده مخدر شیشه، بعد از سوارکردن یک دختر ۱۲ساله مرتکب تجاوز به عنف شده است.

منبع: صدا و سیما

‫۲ دیدگاه ها

  1. جنایات و مشکلات حقوقی از این دست، نشان دهنده و مبین لزوم بازنگری در تایید صلاحیت و نظارت بر سوابق کیفری و صلاحیت های عمومی و روانی رانندگان اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنتی می باشد، چه بسا آنطور که اسنپ ادعا میکند رانندگان از لحاظ سوابق و صلاحیت چک و بررسی نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا