اخبار

افسردگی وکلا؛ شناخت علائم و مقابله با آن

وکلاپرس- گسترش افسردگی در حرفه وکالت عواقب ویرانگری برای وکیل و حرفه‌ وی ایجاد می‌کند که می‌تواند بر موکلان، شرکا، همکاران و کسب و کار وی نیز تأثیر بگذارد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از سایت Clio، افسردگی بخش قابل توجهی از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به طوری که ۸.۳٪ از کل بزرگسالان در ایالات متحده – ۲۱ میلیون بزرگسال – در سال ۲۰۲۱ دچار یک دوره افسردگی اساسی شده‌اند. متاسفانه میزان افسردگی وکلا حتی از این میزان بالاتر است؛ براساس نظرسنجی ALM. در سال ۲۰۲۰، وکلا تقریباً سه برابر بیشتر از میانگین بزرگسالان آمریکایی از افسردگی رنج می‌برند.

با این حال انگ بیماری روانی مانع از مراجعه وکلا به درمان فوری می‌شود. عدم اقدام برای درمان می‎تواند منجر به رنج طولانی و غیرضروری شود که در طول زمان تشدید شود. برای دستیابی به تغییرات مثبت در مورد سلامت روان، متخصصان حقوقی باید یاد بگیرند که چگونه افسردگی را تشخیص دهند و در اسرع وقت به دنبال کمک باشند.

در این مطلب، به علائم و نشانه‌های افسردگی و همچنین نحوه تشخیص آنها پرداخته شده است. بعلاوه بر این راهکارهایی برای مدیریت افسردگی وکیل و منابعی برای مقابله با آن نیز ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا اکثر وکلا افسرده هستند؟

اگرچه یک پاسخ مستقیم برای ماهیت فراگیر افسردگی در حرفه وکالت وجود ندارد، اما عوامل زیر احتمالاً در این موضوع نقش دارند:

۱- وکلا تمایل دارند کمال‌گرا باشند؛ وکلا برای موفقیت در حرفه حقوقی خود، باید دستاوردهای بالایی داشته باشند. همانطور که این سطح از کمال‌گرایی می‌تواند هنگام کار روی پرونده موکل مفید باشد، می تواند باعث استرس مداوم نیز گردد.

۲- وکالت یک حرفه پر استرس، پرمخاطره و با عملکرد بالا است؛ کار در یک صنعت رقابتی تحت فشار دائمی، بهداشت روان حقوقدانان را به مخاطره می‌اندازد.

۳- دانشکده حقوق وکلا را به طور کامل برای حرفه وکالت آماده نمی‌کند؛ این حرفه نیاز به مهارت های ارتباطی، مالی و مدیریتی دارد. دانشکده حقوق به درستی وکلا را به این مهارت ها مجهز نمی کند و تعداد کمی از وکلا به طور ذاتی دارای آن هستند.

اگرچه وکلا و متخصصان حقوقی به مهارت‌های حیاتی ازقبیل استراتژی‌های خودمراقبتی، انعطاف‌پذیری و سلامت روان برای مقابله با استرس عاطفی و آسیب‌های روحی نیاز دارند اما عده کمی از آنان این مهارت‌ها را دارند.

۴- در حرفه وکالت فرهنگ فرسودگی شغلی رایج است؛ فرسودگی شغلی توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سندرم ناشی از استرس مزمن مدیریت نشده در محل کار شناخته می شود. بسیاری از وکلای دادگستری از خستگی مفرط جسمی و روحی و استرس رنج می برند که می تواند آنها را مستهلک کند. علائم فرسودگی شغلی وکیل می تواند با علائم افسردگی او همپوشانی داشته باشد.

۵- انگ بیماری روانی؛ متخصصان حقوقی از اینکه به دلیل بیماری روانی با آنها متفاوت رفتار شود یا مورد تبعیض قرار بگیرند، هراس دارند. این موضوع باعث می شود بیش از نیمی از افراد مبتلا به بیماری روانی کمک دریافت نکنند و بسیاری دیگر درمان را به تعویق بیاندازند یا از آن اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه علائم افسردگی وکیل را تشخیص دهیم؟

افسردگی یک بیماری است و فقط یک حالت ذهنی نیست که هر کسی بتواند «از آن خارج شود». با در نظر گرفتن این موضوع، باید علائم افسردگی را بشناسید تا بتوانید در اسرع وقت از کمک حرفه ای بهره مند شوید.

توجه داشته باشید که تجربیات فردی افراد با افسردگی منحصربه‌فرد است و همه با مشکلات مشابهی مواجه نمی‌شوند. لذا اینها برخی از علائم و نشانه‌های رایج افسردگی هستند که بر اساس اطلاعات موسسه ملی سلامت روان عنوان شده است:

علائم عاطفی

  1. فقدان شادی: آیا فعالیت‌ها یا سرگرمی‌های خاصی (یا حتی کاری) که قبلاً برای شما حس خوب می‌آوردند، دیگر برای شما جالب یا خشنود نیستند؟
  2. احساس ناخوشی: آیا به طور مداوم و مداوم احساس غمگینی، اضطراب یا تحریک پذیری می کنید؟
  3. حس پوچی: آیا دائماً احساس ناامیدی، بدبینی یا «تهی» می کنید؟
  4. احساس گناه: آیا احساس گناه، بی ارزشی یا درماندگی مداوم و نامناسبی را تجربه می کنید؟

علائم فیزیکی

  1. درد یا درد: آیا درد فیزیکی در ماهیچه ها یا مفاصل خود بدون دلیل واضح احساس می کنید که با درمان بهتر نمی شود؟ آیا سردردهای بی دلیل دارید؟
  2. گرفتگی عضلات یا مشکلات گوارشی: آیا مشکلات یا دردهای گوارشی و معده غیر قابل توضیحی دارید که دلیل مشخصی ندارند و با درمان بهبود نمی یابند؟
  3. تغییرات ناخواسته در اشتها و/یا وزن: این می تواند به معنای کاهش قابل توجه اشتها یا وزن یا اشتهای غیرقابل توجیه افزایش وزن باشد.
  4. مشکلات خواب: آیا در خوابیدن، بی خوابی یا خواب پراکنده مشکل دارید؟ یا، آیا ناگهان بیش از حد می‌خوابید یا همیشه می‌خوابید؟
  5. کاهش انرژی یا خستگی: آیا احساس بی حالی می کنید یا به شدت کم انرژی هستید؟
  6. تغییر در سرعت: آیا آهسته تر حرکت می کنید یا صحبت می کنید؟ آیا در یک جا نشستن مشکل دارید یا احساس بی قراری می کنید؟

علائم ذهنی

  1. مشکل در تمرکز:  آیا در تمرکز، به خاطر سپردن یا تصمیم گیری مشکل دارید؟
  2. افکار مرگ: افکار مکرر مرگ یا مرگ بر اثر خودکشی نشانه هایی هستند که باید فوراً کمک بگیرید.
  3. چگونه افسردگی بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد؟

همانطور که مردم عادی است سعی می کنند چالش های سلامت روان را کنار بگذارند، برای وکلا نیز تفاوتی ندارد. اما واقعیت این است که افسردگی وکیل بر همه ابعاد زندگی شخصی و حرفه‌ای او تأثیر منفی می گذارد. این تاثیر شامل کیفیت زندگی، کار، کسب و کار و موکلین میشود.

دانیل لوکاسیک، نخستین وکیلی بود که به طور جدی به موضوع وکلای مبتلا به افسردگی پرداخت؛ او درگیر افسردگی شدید منجر به خواب پراکنده بود. به عقیده او افسردگی مدیریت نشده می‌تواند تمرکز و پرداختن به امور حقوقی را دشوار کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه با افسردگی وکیل مقابله کنیم؟

مقابله با افسردگی وکیل به معنای یافتن راه هایی برای مدیریت و درمان آن است؛ درست مانند یک بیماری فیزیکی مزمن. مدیریت افسردگی امکان پذیر است. اگرچه راه حل یکسانی برای درمان افسردگی وکلا وجود ندارد، اما موارد زیر می تواند راهگشا باشد:

۱- زودتر از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید

یافتن یک پزشک معتمد یا متخصص سلامت روان برای درمان افسردگی وکیل ضروری است. درمان افسردگی پیچیده است و ممکن است شامل دارو، روان درمانی، درمان های تحریک مغز و سایر درمان ها باشد. یک متخصص سلامت روان احتمالاً بسته به تجربه خاصی از افسردگی، ترکیبی از گزینه های درمانی را پیشنهاد می کند. در حالی که مراجعه به دیگران برای کمک می تواند در ابتدا احساس ناراحتی کند، یک متخصص سلامت روان واجد شرایط شما را به سمت درمان های مناسب راهنمایی می کند.

هرچه زودتر علائم افسردگی را تشخیص دهید و به دنبال مداخله و درمان حرفه ای باشید، درمان شما بهتر و موثرتر خواهد بود. علائم افسردگی با گذشت زمان ترکیب شده و حادتر می شود.

۲- سلامت و تندرستی روحی و جسمی را در اولویت قرار دهید

حمایت از استراتژی هایی که به کاهش استرس و حمایت از سلامتی کمک می کند می تواند شامل اتخاذ یک برنامه کاری جایگزین و صرف وقت برای یک سرگرمی باشد. همچنین می توانید از کاهش زمان صرف شده برای کارهای اداری در محل کار استفاده کنید.

۳- راه هایی برای کاهش استرس کاری پیدا کنید

سطوح بالای استرس و ساعات کار طولانی می تواند خستگی ذهنی را تشدید کند و بر سلامت و سلامت روان تأثیر منفی بگذارد. وکلا تمایل دارند بیشتر از آنچه که بخواهند کار کنند، با گزارش روندهای حقوقی ۲۰۲۲ نشان می دهد که ۷۴ درصد از وکلا پیشنهاد می کنند که در آخر هفته با موکلین ارتباط برقرار کنند، در حالی که ۶۹ درصد در عصرها پیشنهاد می کنند. علاوه بر این، گزارش روندهای حقوقی ۲۰۱۸ ما اشاره کرد که ۳۹٪ از وکلا گزارش دادند که این ساعات اضافی بر زندگی شخصی آنها تأثیر منفی می گذارد. برای کاهش این ساعات، یاد بگیرید که کار را محول کنید و در صورت امکان استراحت کنید. اگرچه ممکن است کاهش سرعت به این روش غیرمولد به نظر برسد، اما از نظر روانی سالم می‌مانید.

۴- چند وظیفه داشتن را متوقف کنید

تلاش فعالانه برای توقف چندوظیفه ای نیز می تواند به حمایت از سلامت روان کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که تلاش برای تمرکز روی چندین کار در یک زمان می تواند به مغز ما آسیب برساند.  لذا عادت کنید روز خود را طوری برنامه ریزی کنید که هر بار روی یک چیز تمرکز کنید.

منبع: clio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا