اخبار کارآموزی وکالتاخبار کانون هاویژه

افزایش سقف صلاحیت دعاوی مالی کارآموزان وکالت کانون وکلای هرمزگان به چهار میلیارد تومان

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان از تصمیم این نهاد با افزایش صلاحیت سقف دعاوی مالی کارآموزان وکالت این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس اطلاعیه ای که در صفحه اینستاگرامی کانون وکلای دادگستری هرمزگان، منتشر شده، سقف صلاحیت دعاوی مالی کارآموزان وکالت کانون وکلای هرمزگان به چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.

سقف سابق با منطق روز جامعه هم‌خوانی ندارد

علی قاسمی در توضیح این تصمیم گفت: با توجه به نرخ تورم از سال ۱۳۹۰ تا کنون سقف صلاحیت کارآموزان وکالت بدرستی بروزرسانی نشده است.

وی افزود: از طرفی این منع صرفا در خصوص خواسته‌های مالی است در صورتیکه کارآموزان می‌توانند در پرونده‌های دیگر از جمله املاک که ارزش واقعی آنها بسیار بیشتر از سقف صلاحیت آنان بوده ولی طبق ارزش منطقه ای بسیار کمتر برآورد می‌شود به امر وکالت بپردازند لذا بنظر میرسد سقف سابق با منطق روز جامعه هم‌خوانی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کانون های وکلا در تعیین سقف صلاحیت هماهنگ عمل کنند

رئیس کانون وکلای هرمزگان توصیه کرد: البته بهتر آن است که کانون های وکلا در اقدامی هماهنگ اقدام به تعیین این سقف نمایند تا از تشتت پرهیز شود.

قاسمی در پایان گفت: نظر به در پیش بودن ورود کارآموزان این کانون به مرحله سوم و همچنین نزدیک بودن اصلاح ماده ۵۴ و شمول آن بر کارآموزان ۱۴۰۲ هئیت مدیره تصمیم به افزایش سقف صلاحیت کارآموزان گرفت.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا