اخبار کانون هاویژه

نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حفظ استقلال کانون‌ وکلا تأکید کرد

وکلاپرس- در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان با نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری مقرر شد ایرادات مصوبه اخیر مجلس به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان اطلاع رسانی شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان، چهارشنبه گذشته مورخ ۹ شهریور ماه رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان با آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

تاکید نماینده مجلس خبرگان رهبری بر حفظ استقلال کانون های وکلا

در این دیدار، آیت الله حسینی شاهرودی بیان داشت: من از دهه ها پیش و حتی قبل از انقلاب با کانون وکلا آشنا بودم و زمانی که در نجف بودم نیز جزوات کانون وکلا را می دیدم.

نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان دیدگاه های خود در خصوص نهاد وکالت، بر ضرورت حفظ استقلال کانون های وکلا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

همچنین در این دیدار که در بیت آیت الله «حسینی شاهرودی» برگزار شد رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان توضیحاتی را در خصوص وضعیت نهاد وکالت از آغاز تشکیل تاکنون و تحولات تاریخی و تقنینی ارائه کرد.

نقطه تاریک در رویکرد مقنن نسبت به نهاد وکالت

دکتر علی طالع زاری با اشاره به مشکلات و چالش های پیرامون کانون های وکلا در سال های اخیر، آخرین مصوبه مجلس در خصوص نقض استقلال کانون های وکلا و ایجاد صلاحیت مقنن برای مداخله دولت در امور کانون های های وکلا را نقطه تاریکی در رویکرد مقنن نسبت به نهاد وکالت پس از انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه غلامرضا اتحادیه نایب رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با تأکید بر نقش کانون های وکلا در پیروزی انقلاب اسلامی و اظهارنظر تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص کانون های وکلا و استقلال آنها، به بیان خدمات عمومی رایگانی که کانون ها متحمل هستند، پرداخت.

ارسال نامه برای فقها و حقوقدانان شورای نگهبان

در پایان جلسه مقرر شد کانون وکلای دادگستری گلستان کلیه موارد مطروحه و ایرادات قانونی و فقهی مصوبه مذکور مجلس شورای اسلامی را طی نامه های جداگانه ای برای فقها و حقوقدانان مرقوم و به آیت الله «حسینی شاهرودی» تحویل دهند و ایشان هم با تنظیم نامه های جداگانه ای از طرف خودشان مراتب را برای فقها و حقوقدانان شورای نگهبان ارسال نمایند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان

‫۲ دیدگاه ها

  1. و این نماینده در پی تاکید بر استقلال کانونهای وکلا، در گوشی به نماینده کانون گفت «پروانه منو زودتر آماده کنید یادتون نره»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا