اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

وکلاپرس- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مورخ ۲ مرداد ماه، در خصوص ساز و کار تعیین تعداد اعضای کمیسیون های تخصصی که به حدنصاب نمی رسند (موضوع ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس) تصمیم گیری کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی مجلس با جزئیات گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد اعضای کمیسیون هایی که به حدنصاب نرسیده اند موافقت کردند.

طبق این گزارش تبصره یک ماده ۳۸ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره یک- پس از تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی مطابق فرآیند مقرر در این قانون چنانچه اعضای کمیسیون تخصصی به حداقل نصاب مذکور در این ماده نرسد هیات مشترک متشکل از اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی و هیات رئیسه مجلس مکلف است ظرف حداکثر یک هفته پس از اجرای تبصره ۳ ماده ۳۷ این قانون حداقل اعضای آن کمیسیون را برای یک بار در همان دوره تعیین نماید.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس هیات مشترک متشکل از اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی و هیات رئیسه مجلس مکلف اند  حداقل اعضای کمیسیون های حقوقی و قضایی که تا کنون به دلیل کمتر بودن تعداد اعضا تشکیل نشده اند، برای یک بار در همان دوره تعیین کنند.

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا